FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Alagútfúrás élőben: megnyílt a 4-es metró infocenter az Etele téren

Alagútfúrás élőben: megnyílt a 4-es metró infocenter az Etele téren

  2006.09.29. 08:56

A nagyközönség az Etele téren létesült információs centrumból követheti a 4-es metró építési fázisait, de akinek kedve van - megfelelő védőöltözetben - még az alagútfúrást is élőben nézheti - tájékoztatott Demszky Gábor csütörtöki sajtótájékoztatójáról a Budapest Portál.

A metróépítésen este 10 és reggel 6 óra között csak rendkívüli esetben folyhat munkavégzés.
A közműveket az alagútépítés nem veszélyezteti, így sehol nem kell elzárni a víz- vagy a gázvezetékeket. Az épületek és a talajszint mozgását pedig non-stop figyelőrendszer követi.

Az a célunk, hogy minél több budapesti megismerje ennek az óriásberuházásnak a részleteit - jelentette ki a főpolgármester a 4-s metró információs központ megnyitóján. Mint mondta, a kiállítóterem anyaga a kivitelezés előrehaladtával folyamatosan változik majd. Jelenleg - többek között - a tervdokumentumokból, a megállók látványterveiből kaphatunk ízelítőt, illetve mindenki megnézheti az új metrószerelvények arculatát, amelyekről a fővárosiak internetes szavazáson (a budapest.hu oldalon - a szerk.) döntöttek.

Demszky Gábor ismertette, hogy az infocentrum egy rendhagyó újdonsággal is csalogatja az érdeklődőket. Innen ugyanis, megfelelő ruházatban - gumicsizmában, védőöltözetben -, meghatározott időpontokban, bárkit levisznek a fúrás munkaterületére. A városvezető megjegyezte, korábban ő is részt vett külföldön hasonló "terepszemlén", így mindekinek csak javasolni tudja, hogy vegyen részt ezeken a rendkívűl érdekes bejárásokon.

Minimális lesz a zaj - éjszakára leáll a munka

A sajtóeseményen elhangzott, hogy a 4-es metró építésén jelenleg 500 dolgoznak, de ez a létszám folyamatosan növekszik. A két óriási fúrófej a Szent Gellért téren és a Kelenföldi pályaudvarnál áll munkába. Az alagút építése rendkívűl környzetbarát, és a közvetlen munkaterület is szinte sterilnek minősíthető. Az építkezés pedig legfeljebb az állomások közvetlen környékén jár zajjal, rezgéssel - vagy a földmunkák kapcsán - légszennyezéssel.

Demszky hangsúlyozta: este 10 és reggel 6 óra között csak rendkívüli esetben folyhat munkavégzés.
A közműveket az alagútépítés nem veszélyezteti, így sehol nem kell elzárni a víz- vagy a gázvezetékeket. Az épületek és a talajszint mozgását non-stop figyelőrendszer követi.

90 másodpercenként jár majd a 4-es metró

Az eseményen a főpolgármester külön köszöntötte az első budapesti metrószerelvény tervezőjét, akit valamennyi 4-es metró rendezvényre meghívott a főváros. Az új metrókocsik alapadatairól kiderült: hosszuk 80 méter, végsebességük 80 km/h; a követési időtartam pedig 90 másodperc, maximum
1 perces késési ráhagyással.

Az új megállók, a régi szovjet típusú 2-es, 3-as metróéhoz képest jóval tágasabbak, szellősebbek és világosabbak lesznek. Demszky úgy fogalmazott, hogy míg a régi metróban, mintha egy csőben lenne az ember, az újban még a föld alatt is a természetes fény, és több emeletnyi magas beltér lesz az uralkodó.

Gulyás László a DBR Metró projektigazgatója elmondta, hogy a beruházás rekordszámokkal büszkékedhet: induláskor a metró napi utasszáma 400 ezer főre tehető, csak az Etele téren - a vonat a buszforgalom miatti - átszálló tömeg létszáma pedig naponta meghaladja a 100 ezret. Itt a beépített szintterület megközelíti majd a 900 ezer négyzetmétert.

Ehhez Demszky Gábor hozzátette, hogy miután az Etele tér lesz Budapest legnagyobb tömegközlekedési átszálló központja, számítanak a magántőke megjelenésére, hiszen ekkora létszámú pontenciális vásárló és szolgáltatást igénybe vevő utas igazán befektetőcsalogató.

Újabb 60 milliárd forint a tömegközlekedés átalakítására

A sajtótájékoztatót követően buszos terepbejárásra indultak a média képviselői. Útközben elhangzott, hogy a legfontosabb előkészítő munka, a résfalazás szeptember 18-án kezdődött a leendő Bocskai úti állomásnál és hamarosan a Móricz Zsigmond körtéren is megkezdődik.

Demszky Gábor kifejtette, hogy a 4-es metró beruházása nyomán, és a közvetlen munkálatoktól függetlenül, átalakul számos közterület és tömegközlekedési kapcsolat. Erre jó példa a majdani Főván téri metrómegálló, ahol a 2-es villamossal találkozik a metró. A villamos alagútját meghosszabbítját, a teret teljesen átépítik. A kivitelezés ugyanakkor a 47-es, 49-es villamosok forgalmának leállítását is szükségessé teszi, hiszen a munkálatokkal párhuzamosan, 2007 közepén indul a Szabadság híd teljes felújítása.

A 4-es metróhoz kapcsolódó járulékos munkálatok összköltsége megközelíti a 60 milliárd forintot, amelynek előteremtésére a főváros tárgyalásokat kezdett a kormánnyal. Demszky Gábor szerint jó esély van arra, hogy ezeknek a beruházásoknak a jelentős részét az Európai Unió fejlesztési forrásainak a felhasználásával finanszírozhatja majd Budapest.






Forrás: TőzsdeFórum Online
http://www.tozsdeforum.hu/index2.phtml?menu=0&submenu=onearticle&news_id=363653

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom