FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Sármellékre is repülne a Malév

Sármellékre is repülne a Malév

  2006.08.17. 09:14

Két új belföldi légi járat indulhat el jövőre Magyarországon – értesült a Magyar Hírlap. Ezzel tovább nőhet a nagyobb vidéki repülőterek kihasználtsága, amelyek az idén is több százezer utast szolgálnak ki.

1923. június 29-én szájtátó tömeg tolonghatott a fővárosi Gellért Szálló előtti partszakaszon.
Ekkor szállt ugyanis fel a Duna vizéről az első közvetlen Budapest és a Balaton közötti légi járat.
A Junkers német repülőgépgyártó cég és gróf Jankovich-Bésán Endre tulajdonában lévő Aeroexpress Rt. hatszemélyes Junkers hidroplánjai az úri közönséget szállították a magyar tengerre.

Jövőre a Közép-Dunántúl egét ismét át lehet szelni a Budapest–Balaton menetrend szerinti járattal. Információink szerint az állami tulajdonban lévő Malév Zrt. ugyanis éppen erről tárgyal a Fly Balaton sármelléki repülőtér vezetőivel. A járat indítása a menetrend-készítési határidők miatt csúszik jövő évre, akkor viszont hetente tizennégyszer is fordulhatnak a gépek.

S nem csak a Balaton felé nyílna meg a légihíd. Úgy tudjuk: az egymilliárd forintból frissen felújított Pécs-Pogány repülőtérrel is tárgyal a Malév hasonló járatról, s mivel a nyáron ez is nemzetközi repülőtérré alakult, innen is indíthat nemzetközi járatokat. A két új járattal háromra bővülhetne a Magyarország különböző pontjait összekötő belföldi járatok száma. Jelenleg csak Budapest és Debrecen között van ilyen – ez a Malév és a német OLT légitársaságoké.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a Balatonra újra repülővel jár majd hétvégenként a felső tízezer, vagy hogy a pécsi egyetemisták repülővel utaznak haza. A jegyárak a járat beindítása esetén ugyanis aligha lesznek olcsóbbak a debreceninél, ami minden költséggel együtt oda-vissza 27 ezer forint.

A belföldi utazás költségeit a húsz-százalékos áfa is növeli, amelyet a külföldi (végső) célpont esetén nem kell fizetni. A debreceni járat tapasztalatai szerint elsősorban üzletemberek használják a belföldi járatokat, s ők is főleg arra, hogy – Ferihegyen átszállva – továbbrepüljenek külföldre. (Vagy fordított irányban: Brüsszelből Budapesten át Debrecenbe.)

Így a pécsi, illetve balatoni járatok is elsősorban az átszállókat szolgálnák. Igaz, ők sincsenek kevesen: Palkó Lajos, az idén várhatóan hetven-nyolcvanezer utast kiszolgáló Fly Balaton reptér marketing-igazgatója szerint évi tízezer utast is hozhatnak, ha egy ötvenfős gép járna nyolcvanszázalékos kihasználtsággal heti háromszor Budapest és a Balaton között.





Forrás: Magyar Hírlap.hu
http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=106337

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom