FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Államilag garatált hitelből épülhetnek az újabb autópályák

Államilag garatált hitelből épülhetnek az újabb autópályák

  2006.08.16. 07:44

Információink szerint már szinte bizonyos, hogy kötvény kibocsátás helyett szeptemberben hitelfelvételből teremt majd forrásokat az autópályaépítésekhez a kormányzat.

Úgy tudjuk: a kölcsönt az Európai Beruházási Banktól veszik majd fel, és az állam garanciát vállal a visszafizetésre. A kabinet a jövő hónap elejére ígérte az új sztráda-finanszírozási modell kidolgozását.
A gazdasági és a pénzügyi tárca már megkezdte az egyeztetést az új forrásszerzési akcióról.

Az eredeti tervek szerint az autópálya építések költségeinek a biztosításához az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. bocsátott volna ki kötvényt mintegy 1,2 milliárd euró értékben (hozzávetőleg 320 milliárd forint). Ám miután a kabinet a közelmúltban úgy döntött, hogy költségvetésen belülre helyezi a gyorsforgalmiút építési kiadásokat, értelmetlenné vált az államilag garantált hitelnél jelentősen - összegtől függően akár tíz milliárd forintos nagyságrenddel - drágább kötvény kibocsátásából fedezni a költségeket. Így marad a kölcsönfelvétel.

A hitelt - úgy tudjuk - az Európai Beruházási Banktól (EIB) szerzi majd meg az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., illetve a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. Ez a megoldás szakértők szerint már csak azért is valószínű, mert az autópálya-program végrehajtásához idén mintegy 320 millió eurót (hozzávetőleg
80 milliárd forint) projekthitel formájában amúgy is az EIB-től vesz fel a kormányzat. A finanszírozási program következő ütemében, az év végéig további mintegy 400 millió euró - megközelítőleg 110 milliárd forint - kölcsönhöz szeretne hozzájutni a kormány.

Mint arról beszámoltunk: abban az esetben, ha a kormányzat az eredeti terveihez ragaszkodva az ÁAK által kibocsátott kötvényekből befolyt összegből fedezte volna az autópályépítéseket - miután a sztrádacég statisztikai szempontból magánvállalatnak minősül - a "tranzakció" nem terhelte volna költségvetést.
Így az eredti elképzelések szerint az összesen 500-520 milliárd forint értékű autópálya építési programból megközelítőleg 300 milliárd forint nem növelte volna az államháztartási hiányt. (Az elmúlt évek során 2004-ben 20 milliárd forint, 2005-ben 130 milliárd forint, az idén január végéig pedig további 75 milliárd forint összegű autópálya építési kiadást tartalmazott a költségvetés.)

A kabinet azonban változtatott az elképzelésein, elmarad a kötvény kibocsátás, és helyette állami fedezetű hitelfelvétel történik. Emiatt az útépítési költségeket teljes egésszében költségvetésen belülre kerülnek, ezért jelentősen növekszik majd az idei költségvetési hiány. Az erre az évre előirányott 8 százalékos deficitet további 0,6 százalékponttal - mintegy 130 milliárd forinttal - emelik a sztrádahálózat fejlesztési kiadások. Jövőre a tervek szerint ugyanez a tétel 0,9 százalékponttal, 2008-ban pedig 0,1 százalékponttal növeli majd a hiányt.

Miután változik a finanszrozási modell, a kormány nem köti meg a már előkészített 75 éves autópálya-beruházói és üzemeltetési szerződést az ÁAK-val. A közlekedési tárca várhatóan csak rövidebb futamidőre és más feltételekkel szerződik majd az autópálya-társasággal. Abban azonban továbbra sincs változás, hogy belátható időn belül tőzsdére viszi a közlekedési tárca az ÁAK 20-40 százalék közötti kisebbségi részvénycsomagját, amelytől mintegy 30 milliárd forintos tőkebevonást remél.

Az ÁAK és az NA Zrt. egyébként az ebben az évben felvett hitelekből szeptember végéig képes finanszírozni a gyorsforgalmi utak tervezését, a beruházások előkészítését és az útépíttetéseket.
A társaság 90 milliárd forint összegű áthidaló kölcsönt vett fel ez év márciusában az MKB Bank által vezetett bankkonzorciumtól. Az NA Zrt.-nek pedig a Magyar Fejlesztési Bank március közepétől
130 milliárd forintos hitelkeretet biztosít, amelyet a cég az év végéig hívhat le.

 

 

 

Forrás: Népszava.hu 
http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=816822

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom