Hírek : Száznyolcvanért Ferihegyre |
Száznyolcvanért Ferihegyre
2006.08.11. 07:53
Száznyolcvan forintért lehet majd vonattal utazni Ferihegy 1-re a Nyugati Pályaudvarról december 10-től. A MÁV Zrt-nél azt ígérik, hogy figyelembe veszik majd a repülőtér forgalmának csúcsidőszakait, s igény esetén félóránál gyakrabban is járhatnak a vonatok.
A MÁV Zrt. tervei szerint december 10-én adják át a Ferihegy 1 terminál melletti vasúti megállóhelyet. Ahogy Balogh Árpád főosztályvezetőtől a FigyelőNet megtudta, a 250 méter hosszú újonnan épített peronról lifttel ellátott fedett gyalogos felüljárón közelíthető meg a repülőtér épülete. Az áthelyezett Szemere-telep megállónál 30 percenként állnak majd meg a Budapest-Cegléd-Szolnok között közlekedő vonatok, a menetidő 22 perc lesz a Nyugati és a repülőtér között.
Évente a ferihegyi repülőtereken több mint 8 millió utas fordul meg, a forgalom 30 százalékát bonyolítja jelenleg az egyes terminál – mondta lapunknak Szollár Domokos, a Budapest Airport. (BA) Rt. kommunikációs osztályának munkatársa. Ferihegy 1 évi 2,4 millió utasa szinte kivétel nélkül a diszkont légitársaságok ügyfelei közül kerül ki, így a többség számára nyílván nem mindegy, hogy a 4 ezer forintos taxidíjszabás helyett vonaton 180 forintért juthat be a városba.
Természetesen az egyes terminál forgalmában is vannak csúcsidőszakok, amikor más terminusokhoz képest óránként akár háromszor annyian érkeznek vagy indulnak. Délelőtt 9-10, 12-15, és 17-22 óra között lódul meg jelentősebben a forgalom – mondta Szollár Domokos. Úgy tűnik azonban, hogy elegendő lesz a vasúti kapacitás a csúcsforgalmi időszakokban is. Balogh Árpád tájékoztatása szerint a 7-8 kocsival közlekedő szerelvények kétezer utast szállíthatnak, de igény esetén a MÁV több kocsit is beállíthat, illetve sűrítheti a járatokat.
Ferihegy 2 is bekapcsolódhat
Egyelőre nincs konkrét elképzelés azzal kapcsolatban, hogy valamilyen módon Ferihegy 2 utasai is vonaton juthassanak be a városba. Szollár Domokos elmondta, hogy a BA hamarosan értékesíti minibuszszolgáltatását, az átadás valószínűleg októberben megtörténhet. Nem kizárt, az új tulajdonos esetleg megfontolja, hogy buszjáratot indít a kettes terminál és Szemere-telep megálló között. Balogh Árpád ehhez annyit fűzött hozzá, hogy a MÁV tárgyal a BKV-val az összeköttetés lehetséges módozatairól.
Az igazi persze az lenne, ha Ferihegy 2-t az egyes terminál érintésével gyorsvasút kötné össze a belvárossal, amire azonban biztos, hogy még éveket várni kell. A MÁV főosztályvezetője szerint ez a beruházás csak magántőke bevonásával PPP-konstrukcióban valósítható meg, s a külföldi példákhoz hasonlóan az is valószínűsíthető, hogy az üzemeltetést is magántársaság végezné. A fejlesztésre mindenképpen szükség lenne, hiszen a várakozások szerint az évtized végére Ferihegy forgalma elérheti az évi 12 millió utast, ami mellett már nyereségesen működtethető lenne a gyorsvasút.
Forrás: fn.hu http://www.fn.hu/index.php?id=3&cid=140685
|