FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Száznyolcvanért Ferihegyre

Száznyolcvanért Ferihegyre

  2006.08.11. 07:53

Száznyolcvan forintért lehet majd vonattal utazni Ferihegy 1-re a Nyugati Pályaudvarról december 10-től. A MÁV Zrt-nél azt ígérik, hogy figyelembe veszik majd a repülőtér forgalmának csúcsidőszakait, s igény esetén félóránál gyakrabban is járhatnak a vonatok.

A MÁV Zrt. tervei szerint december 10-én adják át a Ferihegy 1 terminál melletti vasúti megállóhelyet. Ahogy Balogh Árpád főosztályvezetőtől a FigyelőNet megtudta, a 250 méter hosszú újonnan épített peronról lifttel ellátott fedett gyalogos felüljárón közelíthető meg a repülőtér épülete.
Az áthelyezett Szemere-telep megállónál 30 percenként állnak majd meg a Budapest-Cegléd-Szolnok között közlekedő vonatok, a menetidő 22 perc lesz a Nyugati és a repülőtér között.

Évente a ferihegyi repülőtereken több mint 8 millió utas fordul meg, a forgalom 30 százalékát bonyolítja jelenleg az egyes terminál – mondta lapunknak Szollár Domokos, a Budapest Airport. (BA) Rt. kommunikációs osztályának munkatársa. Ferihegy 1 évi 2,4 millió utasa szinte kivétel nélkül a diszkont légitársaságok ügyfelei közül kerül ki, így a többség számára nyílván nem mindegy, hogy a 4 ezer forintos taxidíjszabás helyett vonaton 180 forintért juthat be a városba.

Természetesen az egyes terminál forgalmában is vannak csúcsidőszakok, amikor más terminusokhoz képest óránként akár háromszor annyian érkeznek vagy indulnak. Délelőtt 9-10, 12-15, és 17-22 óra között lódul meg jelentősebben a forgalom – mondta Szollár Domokos. Úgy tűnik azonban, hogy elegendő lesz a vasúti kapacitás a csúcsforgalmi időszakokban is. Balogh Árpád tájékoztatása szerint a 7-8 kocsival közlekedő szerelvények kétezer utast szállíthatnak, de igény esetén a MÁV több kocsit is beállíthat, illetve sűrítheti a járatokat.

Ferihegy 2 is bekapcsolódhat

Egyelőre nincs konkrét elképzelés azzal kapcsolatban, hogy valamilyen módon Ferihegy 2 utasai is vonaton juthassanak be a városba. Szollár Domokos elmondta, hogy a BA hamarosan értékesíti minibuszszolgáltatását, az átadás valószínűleg októberben megtörténhet. Nem kizárt, az új tulajdonos esetleg megfontolja, hogy buszjáratot indít a kettes terminál és Szemere-telep megálló között.
Balogh Árpád ehhez annyit fűzött hozzá, hogy a MÁV tárgyal a BKV-val az összeköttetés lehetséges módozatairól.

Az igazi persze az lenne, ha Ferihegy 2-t az egyes terminál érintésével gyorsvasút kötné össze a belvárossal, amire azonban biztos, hogy még éveket várni kell. A MÁV főosztályvezetője szerint ez a beruházás csak magántőke bevonásával PPP-konstrukcióban valósítható meg, s a külföldi példákhoz hasonlóan az is valószínűsíthető, hogy az üzemeltetést is magántársaság végezné. A fejlesztésre mindenképpen szükség lenne, hiszen a várakozások szerint az évtized végére Ferihegy forgalma elérheti az évi 12 millió utast, ami mellett már nyereségesen működtethető lenne a gyorsvasút.





Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=3&cid=140685

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom