FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Ganz-Skoda a Transelektro romjain

Ganz-Skoda a Transelektro romjain

  2006.08.05. 07:24

Trolibusz és metrókocsi készülhet Baján, ahol a legnagyobb konkurens kezébe kerülhet a gyártás

Átvenné a Transelektro-csoport felszámolás alatt álló közlekedési cégének hagyatékát és megbízásait a Skoda és a Resonator. A Ganz-Skoda nevű cégük trolibuszokat és metrókocsikat akar gyártani.

Jól jön ki a Transelektro megmentésére indított akcióból a magyar magánszemélyek tulajdonában lévő Resonator Kft., amely a csoport két cégének megszerzése után a felszámolás alatt álló Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Zrt.-ből is vinné a menthetőt. Ehhez erős társat talált, a Skodát, amely az utóbbi időben rendre a GTK mögé szorult a magyar és a nemzetközi trolibusztendereken. A cseh Skoda Holding és a Resonator legalábbis közös céget alapított a GTK piacának, megrendeléseinek megszerzésére.
A Ganz-Skoda (GS) Zrt. néven bejegyzés alatt álló cég tőkéje egymilliárd forint. A társaságot fele-fele arányban birtokló tulajdonosok megállapodásukat egy hete írták alá. Emellett a hírek szerint hamarosan megkezdődnek a tárgyalások a társaság és a GTK felszámolója között.

A Népszabadság értesülései szerint a Ganz-Skoda üzleti elképzeléseit részben a GTK bajai üzemére alapozza. A tervek szerint a felszámolóval kötendő megállapodás alapján bérbe vennék az iparterületet. Emellett a GTK háromszáz dolgozójából első lépésben 150 főt átvennének, és további 15 műszaki vezető foglalkoztatását is vállalnák. Ha pedig a cég tervei valóra vállnak, a bajai üzem valamennyi dolgozója visszakaphatja munkáját.

Úgy tudjuk: a magyarországi termelő kapacitások megszerzése után a GS beszállítóként részt vehet majd a Skoda Holding már megkötött szerződéseinek teljesítésében. De fontosnak tartják a GTK megrendeléseinek átvételét is. Ezek sorában az egyik meghatározó tétel a trolibuszok gyártása.
A Transelektro csődbe ment közlekedési cége ugyanis összesen 122 troli leszállításával adós megrendelőinek. Igaz, ezek közül tizenegy szerződését - a járművek szállításának késése miatt - a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) Zrt. júniusban felmondta. Ráadásul az egymilliárd forint összértékű szerződés után a DKV mintegy 300 millió forint kötbért is követelhet. Igaz, azt csak a GTK-tól.

Függőben van még 11 troli szállítása a BKV-nak is. A fővárosi közlekedési cég a GTK-val kötött troliszerződését szintén felmondta. Jelenleg egy hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárással igyekszik megtalálni azt a járműgyártót, aki a transelektrós szerződésben szereplő áron vállalja a trolibuszok leszállítását. Így itt szabad a pálya a GS előtt. Ha viszont az eljárás nem vezet eredményre, a BKV új tendert ír ki.

A legnagyobb falat az a száz trolibusz, amelyre Rigában hiába várnak. Ezek sorsa a budapesti és a debreceni járművekhez hasonlóan még bizonytalan. Egyelőre ugyanis nem lehet tudni, a GS-nek sikerül-e megállapodnia a felszámolóval a trolibuszok gyártásának folytatásáról. Az ezzel kapcsolatos bizonytalanságot fokozza, hogy a megrendelők által várt járművek lengyel Solarisnál legyártott alumínium kocsitesteire a koreai KDB banknak van bejegyezve zálogjoga. A bank kifizetéséről pedig még meg sem kezdődött az alkudozás.

A GS számára ugyanakkor nem a már megkezdett troliszerződések befejezése jelentené az egyetlen megoldást. Ezeket a megállapodásokat ugyanis a GTK a hírek szerint meglehetősen alacsony áron kötötte. Ráadásul a megrendeléseket rendszerint éppen a Skoda orra elől happolta el. Így a cseh cég számára előnyös lenne, ha a megrendelők a GTK megszűnése után - amennyiben mód van rá - a tendereken második helyen végző Skodával ülnének tárgyalóasztalhoz és kötnének új szerződést.

De a Skoda számára a magyar versenytárs eltűnése után kevéssé kockázatos megoldást jelenthet az is, ha a hoppon maradt városi közlekedési cégek új tendereket írnának ki. Erre a hírek szerint nemcsak Budapesten, de Debrecenben és Rigában is megvan az esély. A pályázatokon korábban is jól szereplő cseh járműgyártó az újabb megmérettetéseken a győzelem esélyével indulhat. Különösen ha a GS révén sikerül megszereznie a GTK elismerten színvonalas trolihajtásrendszereinek gyártási jogát is.

A GS-nél azonban nemcsak trolibuszban, hanem metrókocsiban is gondolkodnak. Erre alapot ad, hogy a budapesti 4-es metró vonalára szánt metrószerelvények szállítására kiírt BKV-tendert a francia Alstom a GTK-val közös konzorciumban nyerte meg. A magyar cég beszállítási aránya a tíz százalékot nem haladta volna meg, ám már a szerződéskötéskor egyértelmű volt: konzorciumi vállalását nem lesz képes teljesíteni. Ezért az Alstom vállalta, hogy egyedül is eleget tesz az összességében 65 milliárd forintos szerződésnek.

A hírek szerint a francia vasúti járműgyártó már tárgyalt a GS képviselőivel egy esetleges alvállalkozói együttműködés lehetőségéről. Végső megállapodás azonban egyelőre nem született. Ezt ugyanis csak akkor lehet megkötni, ha a lépéshez a BKV is hozzájárul.

A Resonator a Vegyépszer-Közgép párossal életre hívott érdekeltsége, a Transelektro Fővállalkozó és Kereskedelmi (TFK) Kft. július elején megvásárolta a Ganz-Röck Zrt.-t. Mialatt pedig az indiai Thapar-csoport megvette a Ganz Transelektro Villamossági (GTV) Zrt.-t, a hatvan százalékban Resonator-érdekeltségű TFK kezébe került a Transelektro Energetikai és Környezetvédelmi (TEK) Zrt. is.

 

Forrás: nol.hu 
http://www.nol.hu/cikk/412973/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom