FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Itthon gyártanák a Stadler motorvonatjait

Itthon gyártanák a Stadler motorvonatjait

  2006.07.24. 09:10

Évi 20-30 Delfin motorvonat rendelését "várná" el a svájci Stadler Magyarországtól, "cserében" azért, hogy egy alumínium kocsiszekrényeket gyártó, évente 120 millió eurónyi értéket előállító üzemet telepítsen ide.

A svájci Stadler járműgyártó július 21-i közleményében jelentette be, hogy "Flirt vonatok összeszerelésére alkalmas leányvállalatokat alapít Magyarországon (és Lengyelországban.)" Az Index információ szerint az egy hónappal ezelőtt a Népszabadságban fölröppent, és most hivatalosan is megerősített hír egy olyan gyártóegységről szól, amely jelentőségében a Stadler harmadik bázisa lenne a bussnangi (Thurgau) központ és az észak-berlini Pankowban lévő üzem mellett.

A valószínűleg zöldmezős beruházásban épülő gyárban (amelynek még nem dőlt el a helye) a tervek szerint évente mintegy 240 darab kocsiszekrényt készítenének el. A Delfintesteket sajtolt alumínium profilokból állítanák majd hegesztenék össze az itteni gyárban. Ha olyan, négyrészes villamos motorvonatokkal számolunk, amelyekkel a Stadler végül megnyerte minden idők legbotrányosabb és leghosszabb vonattenderét, hatvan szerelvény kocsijai készülhetnének évente nálunk.

Minthogy a motorvonatok eladási árának körülbelül a 40 százaléka a kocsiszekrények értéke, a magyar központ éves termelése hatvanszor kétmillió, azaz 120 millió euró, hiszen a négyrészes, nálunk Delfinnek becézett Flirtök ötmillió euróba kerülnek.

(Lengyelország, ahol nemrég nyert tendert a Stadler, a tervek szerint egy kisebb, csupán az ottani rendelés összeszerelését végző üzemet kap majd.)

Úgy tudjuk, a svájciak azt szeretnék, ha a gyárban készülő kocsik harmadát, felét
(tehát évi 20-30 szerelvényt) Magyarország venné meg, természetesen kész motorvonatok formájában.
A Flirtgate-ként elhíresült tenderen egyelőre harminc vonatot vesz a MÁV, és opciója van még harminc megvásárlására. Az első harminc szerelvény az elővárosi forgalomban fog részt venni, a fővárosból Tatabányára, Székesfehérvárra és Pusztaszabolcsra jár majd. (Ugyanakkor a tenderen vesztes, de egy másik, rendkívüli közbeszerzés keretében mégis érkező tíz Bombardier Talent Gödöllőre illetve Hatvanba jár majd.)

Helye lenne még több motorvonatnak, nemcsak az elővárosi forgalomban, de - esetleg némileg módosított kivitelben - távolsági, InterCity vonatként, a kérdés csak az, lesz-e ilyesmire pénze a most éppen
28 mellékvonalon a személyszállítás beszüntetésére készülő MÁV-nak, illetve az országnak.

Egy közbeszerzési törvény által regulázott EU-s országban persze nincs jogi lehetőség olyan elkötelezettségre, hogy ennyit vagy annyit veszünk majd a járművekből, a gyártók olykor mégis alaposnak veszik az olyan politikusi nyilatkozatokat, amelyek "komoly vásárlási szándékokról" szólnak.
Ők tudják, miért.

Ha a Stadler gyáralapítási tervei valóra válnak, mégis lesz komoly magyar részvétel a MÁV-os Delfinek gyártásában. Sőt nagyobb, mint eredetileg tervezték, amikor a svájciak partnere az azóta tönkrement Transelekltro-csoport volt.




Forrás: index.hu

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom