FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Bukásra áll a regisztrációs adó

Bukásra áll a regisztrációs adó

  2006.07.15. 10:07

Visszajárhat a gépjárművekre kivetett regisztrációs adó egy része azoknak, akik 2004 májusa és 2005 vége között vásároltak vagy hoztak be külföldről használt autót.

Az Európai Bíróság főtanácsnoka szerint az adószabály nem felelt meg az uniós jognak.

Valószínűleg a jövő év elején kérelmezheti az a mintegy 80 ezer gépjármű-tulajdonos a befizetett regisztrációs adó egy részének visszatérítését az államtól, akik 2004. május 1-je (az adó bevezetése) és 2005. december 31-e között helyezték forgalomba külföldről behozott használt autójukat. Erre akkor nyílik valóban lehetőség, ha az Európai Bíróság majdani döntésében egyetért a tegnap megjelent főtanácsnoki véleménnyel.

A konkrét ügyet egy magyar magánszemély indította el, és az esetek döntő többségében az uniós bíróságon elfogadott tanácsnoki állásfoglalás arra jut: a korábbi - az ügy időszakában is hatályos - regisztrációsadó-szabályozás ellenkezik az uniós joggal. Az idén év elejéig érvényes rendelkezések a külföldről behozott használt gépkocsik esetében figyelmen kívül hagyták az értékcsökkenést.
Vagyis azonos mértékű regisztrációs adót írt elő a tízéves és az új autókra is.

A főtanácsnok szerint evvel hátrányosan megkülönböztette a magyar állam a külföldről behozott használt gépkocsikat azokkal a Magyarországon korábban nyilvántartásba vett, hasonló gépjárművekkel szemben, amelyekre már korábban kivetették az adót. A gyakorlatban ez azt jelentette, hogy a magyar állampolgároknak jobban megérte belföldön vásárolni használt autót, mint azt egy másik uniós tagállamból behozni - fűzte hozzá Oszkó Péter, a Deloitte adópartnere.

Ahhoz, hogy azok hozzájussanak pénzükhöz, akik az uniós jogszabályok adta kereteknél többet fizettek a behozott autójuk után, a bíróságnak meg kell fogadnia a főtanácsnok azon véleményét is, hogy a visszatérítést minden érintett esetében lehetővé kell tenni. Amennyiben a magyar állam igazolni tudná, hogy a költségvetést nehéz helyzetbe hozó, nagy összegű visszatérítésről van szó, valamint hogy jóhiszeműen járt el (vagyis nem volt tudomása arról, hogy a szabályozás sérti az uniós jogot), korlátozni lehetne a viszszaigénylők körét. A főtanácsnok azonban ezt nem látja indokoltnak, így szerinte mindenkinek, aki 2004. május 1-je és 2005. december 31-e között helyezett forgalomba külföldről származó használt autót Magyarországon, jár az értékcsökkenés visszatérítése.

A Pénzügyminisztérium szerint 80 ezer használt gépjárművet hoztak be az országba a kérdéses időszakban, s ezek után összesen 29 milliárd forint regisztrációs adót fizettek be - a költségvetést ennek egy része terheli majd. A ma hatályos törvény a használt gépjárművek esetében 3 és 66 százalék közötti mértékben ad lehetőséget a regisztrációs adóteher csökkentésére a gépkocsi életkorának megfelelően.
Az azonban korántsem biztos, hogy a Pénzügyminisztérium nem dolgoz ki külön avultatási mutatót a visszafizetéshez - amennyiben erre valóban sor kerül.

Az Európai Bíróság ugyanis szabad kezet ad ilyen ügyekben a tagállamoknak - mondta lapunknak Gombkötő Bálint, a KPMG adómenedzsere. Kérdéses továbbá az is, hogy minden gépkocsi-tulajdonos él-e a visszaigénylés lehetőségével. Azoknál, akik magánszemélyként intézték a forgalomba hozatalt, egyértelmű a helyzet: ők fordulhatnak majd a vámhatósághoz a visszaigénylés jogcímét és pontos összegét tartalmazó kérelemmel. A használtautó-importőrtől vásárolt gépjárművek esetében viszont valószínűleg csak az importőr intézkedhet, ha a forgalomba hozatal is cége nevén futott, vagyis az adót a cég nevére vetette ki a hatóság.

 

 

Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/410678/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom