FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Milliárdos büntetés a MÁV-nak

Milliárdos büntetés a MÁV-nak

  2006.07.15. 10:06

Uniós versenyszabályokat is sértett a vasúttársaság, amiért versenytársainak megnehezítette a korábban kizárólagos használatában lévő pálya használatát.

Kereken egymilliárd forint versenybírságot kell a MÁV Zrt.-nek átutalni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) számlájára gazdasági erőfölénnyel való visszaélésért. A Versenytanács indoklása szerint a korábban monopolhelyzetet élvező állami cég a hazai teherszállítási piac 2004-es megnyitása után versenytársainak tudatosan megnehezítette a hozzáférést a korábban kizárólagos használatában lévő infrastruktúrához.

A hazai sínpálya előnyét a MÁV-nak nem eshetett nehezére kihasználni: a zrt. tulajdonában vagy kezelésében lévő iparvágányok működtetését ugyanis éveken át a MÁV Árufuvarozási Üzletága látta el, amely a 2004-es nyitással piacra lépett magánvasutak fő versenytársának számított. Ennek fényében nem túl meglepő, hogy nem sietett megkönynyíteni a versenytársak életét, így a pályahasználati szerződés előfeltételeként versenyjogilag indokolatlan bankgaranciát követelt meg a pályázóktól, a GVH szerint a szerződéshez jutott vállalkozásoknak pedig nehezítette, illetve megakadályozta a hozzáférést a kezelésében álló ipari és rakodóvágányokhoz.

A Versenytanács súlyosan versenykorlátozónak minősítette azokat a kizárólagos szállítási keretmegállapodásokat, amelyeket a MÁV a piacnyitást megelőzően, illetve közvetlen utána kötött a többek között a Mol, a BorsodChem, a Mátrai Erőmű és a Magyar Alumínium Rt. nevében eljáró fuvarozókkal. A kiemelt jelentőségű fuvaroztató cégekkel kötött megállapodás eredményeként azok akkor sem fordulhattak magántársaságokhoz, ha azok a MÁV-nál kedvezőbb feltételeket kínáltak. Megkeresésünkre a MÁV szóvivője elzárkózott a határozat kommentálásától, mondván, hogy még nem kapták kézhez írásban a GVH-határozat indoklását, így arra sem válaszolt, hogy a Versenytanács döntésével szemben kívánnak-e élni a jogorvoslat lehetőségével.

A milliárdos versenybírság kiszabásakor az ilyenkor szokásos szempontok - az érintett üzletág mérete, a jogsértő gyakorlatból származó jövedelem mennyisége, jogsértés időtartama - mellett különös súllyal esett latba, hogy az állam által elhatározott piacnyitást akadályozó, korábban monopolhelyzetet élvező vállalkozásról van szó.

l A hazai vasút 2004. júniusi részleges liberalizációja óta nyolc országos engedéllyel rendelkező vasúttársaság, közülük öt magáncég szerelvényei gurulnak a pályán. Bár a Magyar Vasúti Hivatal idei kimutatása szerint a vasúti áruszállítási piacot továbbra is a MÁV tulajdonában lévő MÁV Cargo Zrt. dominanciája jellemzi, a jelentés megállapításai szerint "a piac szerkezete kedvezőbbé vált".
Az új társaságok helyzetét az is nagyban megnehezíti, hogy a vasúti áruszállítás jövedelmezősége alacsony, a hazai vállalkozások veszteségesek, vagy minimális tőkearányos megtérüléssel működnek.

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. mellett a nyitáskor indult a Floyd Kft. és a Magyar Magánvasút (MMV) Rt., a MÁV résztulajdonban lévő hulladékhasznosítással és hulladékok fuvarozásával foglalkozó MÁV Rec Kft., illetve a szlovák és magyar magántőkét is felvonultató Central European Railway Rt. Sorrendben a legfiatalabb a 2006 elején engedélyt kapott Train Hungary Magánvasút Kft.

A vasúti személyszállítást a liberalizáció első fázisa nem érintette, itt az EU 2010-et jelölte meg a piacnyitás dátumaként. Ebben a komoly versenytárs nélküli szegmensben a MÁV a meghatározó, mellette eltörpül a GYSEV Zrt. két és fél millió körüli átlagos utasforgalma, illetve a térségi vasútnak tekinthető
20 független társaság.

 

Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/410679/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom