FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Mobilhálózatot vesz a vasút

Mobilhálózatot vesz a vasút

  2006.07.08. 09:14

Tendert ír ki önálló rádiótelefon-hálózata kiépítésére a MÁV. A GSM-Rail rendszer négyezer kilométer vasútvonalon működik majd. A 60-80 milliárd forint értékű beruházást döntő részben az Európai Unió pénzéből fizetik.

Üzemi mobiltelefont kapnak a masiniszták, kalauzok, forgalomirányítók a MÁV-nál. Az európai vasutaknak fenntartott 918-921 megahertzes frekvenciasávban működő GSM-Rail hálózat uniós közbeszerzési eljárásának kiírását az állami vasút már összeállította, megjelenése sem várat sokat magára.
A kizárólag a vasútvonalak mentén kiépülő rendszer szállítójával leghamarabb decemberben szerződhetnek.

Hamarosan megkezdi egységes rádiótelefon-rendszerének kiépítését a MÁV - jelentette be tegnap Heinczinger István. Az állami vasút általános vezérigazgató-helyettese a vasutasnapon lapunknak elmondta: az európai szabványon alapuló, más vasutak hasonló telefonhálózataival is összekapcsolható rendszer költségeinek 85 százalékát várhatóan az Európai Unió állja, a fennmaradó részt a második nemzeti fejlesztési tervből finanszírozzák majd. A GSM-Rail a tervek szerint a MÁV jelenleg működő négy elavult, és egymással nem összekapcsolható rádiós hálózatát váltja fel.

A beruházás részleteiről a vezérigazgató-helyettes egyelőre nem nyilatkozott. Úgy tudjuk: a MÁV szakértői által kidolgozott tervek szerint a GSM-Rail-hálózat a vasút négyezer kilométernyi vonalán működik majd. Kiépítésének költsége elérheti a 60-80 milliárd forintot. Tervezésénél azzal számoltak, hogy a rendszerben mintegy tízezer végkészüléket, telefont használnak majd. Ezekkel a forgalomirányítók közvetlenül kapcsolatot teremthetnek a vasútvonalakon haladó vonatok vagy éppen a tolatást végző mozdonyok vezetőivel.

A MÁV optikai távközlési hálózatára épülő új rendszer adattovábbításra is képes lesz. Szerepet kaphat az utastájékoztatás fejlesztésében is. Lehetővé teszi például, hogy a vasúti kocsikban elhelyezett tájékoztató táblákon a következő állomás neve mellett a csatlakozási lehetőségek vagy a várható utazási idő is megjelenhessen. A GSM-Rail a közlekedést biztonságosabbá is teheti. A forgalomirányítók a rádiófrekvenciás rendszerrel akkor is át tudják majd állítani a jelzőberendezéseket, ha az azok működtetésére szolgáló kábelek megsérültek, vagy ellopták azokat.

Úgy tudjuk, a vasutasoknak hozzávetőleg másfél évet kell várniuk az első üzemi mobiltelefonokra.
A MÁV elsőként a nemzetközi és a budapesti elővárosi vonalakon, valamint a nagyobb rendező pályaudvarokon építi ki a telefonrendszert. A második szakaszban az állami vasút törzshálózatán, a harmadik ütemben a hosszú távon fenntartandó és jelentős forgalmat bonyolító vasútvonalakon szerelik fel az új kommunikációs rendszert.

Nem várt vasutasnapi meglepetést kaptak az utasok tegnap a Déli pályaudvaron, ahol több mint egy órán át nem indultak el a Balaton felé a vonatok, a késés okáról pedig senki nem tájékoztatta az utazásra várakozókat. Mint lapunk Zimay Judittól, a MÁV kommunikációs igazgatójától megtudta, a zavart az okozta, hogy Kápolnásnyék környékén levágtak és elloptak egy kábelt, így a vasút rövid időre állomásközi közlekedésre állt át, azaz csak a biztonságos szakaszokon jártak a vonatok. A Déli pályaudvarról a kábel pótlása után indultak útnak a szerelvények.

Karcsú Holding

Jelentős fejlesztések és leépítések ígéretével gazdagodtak a MÁV dolgozói a tegnapi vasutasnapon.
Kóka János szakminiszter a vasúti és a közúti személyszállítás menetrendjének, illetve tarifáinak összehangolásáról beszélt. Kijelentette: a kormány tervei között csupán a leggazdaságtalanabbnak ítélt 942 kilométer mellékvonal bezárása szerepel, de semmiképpen sem az elbontása. Emellett a híresztelésekkel ellentétben nincs szó további, mintegy ezer kilométer vasútvonal forgalmának szüneteltetéséről.

Heinczinger István általános vezérigazgató-helyettes arról beszélt: 2007-2013 között a MÁV az uniós pénzek felhasználásával évente mintegy nyolcvanmilliárd forintot fordíthat fejlesztésekre.
A MÁV januártól várhatóan holdingcégként működik majd tovább, és ellátja a vasút önállóvá váló személyszállítási, pályavasúti és gépészeti cégeinek irányítását. Ezzel párhuzamosan a központi vezetésben dolgozó 8568 fős létszámot mintegy hatezerre csökkentik.


 




Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/410062/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom