FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Ferihegy: nem lesz külön 2A és 2B

Ferihegy: nem lesz külön 2A és 2B

  2006.07.03. 09:00

A Budapest Airport folyamatban lévő, illetve a közeljövőre tervezett tenderek lebonyolítása így már az új vezérigazgatóra, Stewart Wingate-re vár, aki július 1-jével hivatalosan is átvette a vezérigazgatói tisztségét Chris Woodrufftól. Stewart Wingate vezetésével döntenek majd a ferihegyi taxiszolgáltatásról, valamint a földi kiszolgálás értékesítéséről.

Ezek a tenderek már folyamatban vannak, a taxiszolgáltatás eredményhirdetése júliusban várható. Májusban a BA zárt pályázatot hirdetett meg a társaság földi kiszolgálási üzletágának értékesítésére.
(E területen mintegy ötszázan dolgoznak.)

A pályázatok beérkezési határideje július 31. Az átvétel augusztusra várható, miután a szükséges munkavállalói egyeztetések megtörténnek. A FigyelőNet információi szerint a pályázat egyik legnagyobb esélyese a Ferihegyi repülőteret is üzemeltető BAA Plc-t megszerző spanyol Ferrovial-csoport tulajdonában lévő Swissport. Mindezek mellett a BA piacra kívánja dobni minibuszüzletágát is, az ugyancsak zártkörű pályázat várhatóan a közeljövőben jelenik meg, erre minden bizonnyal meghívják a dolgozókat is, bár a tender részleteiről egyelőre nem kívánt tájékoztatni a cég.

A társaság vezetése ugyan korábbra tervezte az eladást, ám azt megelőzően egyeztetni kell a repülőtér üzemi tanácsával, ami rövidesen megtörténhet. A BA berkein belül a minibuszüzletág keretében jelenleg 340 főt foglalkoztatnak. A NAPI Gazdaság szerint körülbelül 80 főt érint majd a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló (RÜK) Kft. értékesítése, amely pályázat előkészítése folyamatban van. (A BA egyébként még a privatizáció előtt „szerezte meg” a Malévtól – csaknem ötmilliárd forintért – az üzemanyag-üzletágat, amelyen most túl akar adni.)

Az utóbbi három tevékenység értékesítése tehát összességében több mint 900 főt érint. Szollár Domokos, a BA szóvivője a lapnak elmondta, hogy az értékesítések után ugyan ezek a dolgozók már nem lesznek a BA munkavállalói, de 2008. szeptember 11-ig őket is megilletik a BA kollektív szerződésében foglalt garanciák.

A létszámgazdálkodás terén a korábbi vezér sem tétlenkedett: Chris Woodruff vezetésével elindítottak egy előrehozott nyugdíjazási és önkéntes távozási programot, amelynek keretében mintegy 190-en mentek el a cégtől. Mindezeken túl a BA áprilisban jelentette be, hogy 80 főt elbocsát, döntően a vezetéshez tartozó adminisztratív munkatársak közül. Ezeket a döntéseket a következő hetekben hajtják végre.

Chris Woodruff emellett Ferihegy versenyképességének javítása érdekében is több lépést tett, például áprilisban a BA átlagosan 5 százalékkal csökkentette a Ferihegyi repülőtér díjait. Az árcsökkentés összesen 1,3 milliárd forint megtakarítást jelent a budapesti repülőtérről közlekedő légitársaságoknak az idei évben.

A BA új járatfejlesztési stratégiát is elindított.A most ismertetett karcsúsítás után a BA új vezetése folytatja annak a 65 milliárd forintos fejlesztésnek a kidolgozását, amelyet még a privatizációkor jelentett be.
A fejlesztések a 2-es terminálra összpontosulnak. A BA kibővíti a terminált, új terminálszárnyakat, megnöveli a beszállókapuk számát. Egybenyitja a jelenleg különálló 2A és 2B terminált, amelyek találkozási pontjánál új, hatalmas indulási csarnokot hoz létre.

A BA elkezdte az új cargobázis tervezését is. Az elképzelések szerint az áruelosztó csarnok a reptér területén lesz, a 2-es terminál szomszédságában, Vecsés közigazgatási területén. Az új központ várhatóan 2007 novemberében áll üzembe.






Forrás: Napi Online
http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&placein=hirstart&nID=298190

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom