Hírek : Ferihegy: nem lesz külön 2A és 2B |
Ferihegy: nem lesz külön 2A és 2B
2006.07.03. 09:00
A Budapest Airport folyamatban lévő, illetve a közeljövőre tervezett tenderek lebonyolítása így már az új vezérigazgatóra, Stewart Wingate-re vár, aki július 1-jével hivatalosan is átvette a vezérigazgatói tisztségét Chris Woodrufftól. Stewart Wingate vezetésével döntenek majd a ferihegyi taxiszolgáltatásról, valamint a földi kiszolgálás értékesítéséről.
Ezek a tenderek már folyamatban vannak, a taxiszolgáltatás eredményhirdetése júliusban várható. Májusban a BA zárt pályázatot hirdetett meg a társaság földi kiszolgálási üzletágának értékesítésére. (E területen mintegy ötszázan dolgoznak.)
A pályázatok beérkezési határideje július 31. Az átvétel augusztusra várható, miután a szükséges munkavállalói egyeztetések megtörténnek. A FigyelőNet információi szerint a pályázat egyik legnagyobb esélyese a Ferihegyi repülőteret is üzemeltető BAA Plc-t megszerző spanyol Ferrovial-csoport tulajdonában lévő Swissport. Mindezek mellett a BA piacra kívánja dobni minibuszüzletágát is, az ugyancsak zártkörű pályázat várhatóan a közeljövőben jelenik meg, erre minden bizonnyal meghívják a dolgozókat is, bár a tender részleteiről egyelőre nem kívánt tájékoztatni a cég.
A társaság vezetése ugyan korábbra tervezte az eladást, ám azt megelőzően egyeztetni kell a repülőtér üzemi tanácsával, ami rövidesen megtörténhet. A BA berkein belül a minibuszüzletág keretében jelenleg 340 főt foglalkoztatnak. A NAPI Gazdaság szerint körülbelül 80 főt érint majd a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló (RÜK) Kft. értékesítése, amely pályázat előkészítése folyamatban van. (A BA egyébként még a privatizáció előtt „szerezte meg” a Malévtól – csaknem ötmilliárd forintért – az üzemanyag-üzletágat, amelyen most túl akar adni.)
Az utóbbi három tevékenység értékesítése tehát összességében több mint 900 főt érint. Szollár Domokos, a BA szóvivője a lapnak elmondta, hogy az értékesítések után ugyan ezek a dolgozók már nem lesznek a BA munkavállalói, de 2008. szeptember 11-ig őket is megilletik a BA kollektív szerződésében foglalt garanciák.
A létszámgazdálkodás terén a korábbi vezér sem tétlenkedett: Chris Woodruff vezetésével elindítottak egy előrehozott nyugdíjazási és önkéntes távozási programot, amelynek keretében mintegy 190-en mentek el a cégtől. Mindezeken túl a BA áprilisban jelentette be, hogy 80 főt elbocsát, döntően a vezetéshez tartozó adminisztratív munkatársak közül. Ezeket a döntéseket a következő hetekben hajtják végre.
Chris Woodruff emellett Ferihegy versenyképességének javítása érdekében is több lépést tett, például áprilisban a BA átlagosan 5 százalékkal csökkentette a Ferihegyi repülőtér díjait. Az árcsökkentés összesen 1,3 milliárd forint megtakarítást jelent a budapesti repülőtérről közlekedő légitársaságoknak az idei évben.
A BA új járatfejlesztési stratégiát is elindított.A most ismertetett karcsúsítás után a BA új vezetése folytatja annak a 65 milliárd forintos fejlesztésnek a kidolgozását, amelyet még a privatizációkor jelentett be. A fejlesztések a 2-es terminálra összpontosulnak. A BA kibővíti a terminált, új terminálszárnyakat, megnöveli a beszállókapuk számát. Egybenyitja a jelenleg különálló 2A és 2B terminált, amelyek találkozási pontjánál új, hatalmas indulási csarnokot hoz létre.
A BA elkezdte az új cargobázis tervezését is. Az elképzelések szerint az áruelosztó csarnok a reptér területén lesz, a 2-es terminál szomszédságában, Vecsés közigazgatási területén. Az új központ várhatóan 2007 novemberében áll üzembe.
Forrás: Napi Online http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&placein=hirstart&nID=298190
|