FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Vasárnap adják át az M6-ost

Vasárnap adják át az M6-ost

  2006.06.08. 08:25

Június 11-én helyezik forgalomba az M6-os autópályát az Érdi-tető és Dunaújváros között - tudta meg az Index. A közlekedési tárcánál nem kommentálták értesülésünket, csak annyit mondtak: akkor veszik át, ha az út a műszaki és közlekedési előírásoknak megfelel. Kötbér nincs, de a beruházónak kevesebbet fizetnek.

Több mint két hónappal a tervezett március 31-i határidő után, június 11-én, vasárnap forgalomba helyezhetik az M6-os autópálya első, Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszát - tudta meg az Index.
A sztrádát még a választási kampány idején kellett volna átadni, de a kivitelezők csúszása miatt előbb május 31-re, majd újabb tíz napra elhalasztották a sztrádaavatót.

Majd, ha kész lesz

A gazdasági és közlekedési tárcánál a június 11-i átadásról szóló információt nem erősítették meg, de nem is cáfolták. Ábrahám Gergely, Kóka János ügyvezető miniszter szóvivője kérdésünkre annyit mondott: az autópályát a minisztérium akkor fogja átvenni, ha az 58 kilométeres útszakasz az összes műszaki, biztonsági és közlekedési előírásnak teljes mértékben megfelel. Ez azt jelenti, hogy akár a most vasárnapi sztrádaavató is csúszhat.

Az érvelés megegyezik azzal, amit Kóka János korábban többször hangoztatott. A miniszter március 18-án azt mondta a szakasz "nem úgy néz ki, mint amit a közeljövőben át lehetne adni". Hozzátette:
"Akkor fogjuk átvenni, amikor készen lesz, azelőtt egy perccel sem." Igaz, a nem teljes készültségi állapot nem minden út esetében zavarta a minisztert. Április 20-án ugyanis úgy adta át az M35-ös debreceni elkerülőjét, hogy középső sávjait még nem lehetett használni, mert hiányzott a kopóréteg.

Az M6-os esetében jobban zavarta Kókát, hogy a kivitelezők több építési munkálattal jelentősen elcsúsztak, több helyen hiányzott az út kopórétege, és a csomópontok egy része sem készült el.
A csúszásról már februárban lehetett tudni, ám akkor Derzsi András, az M6-ost építő M6 Duna Autópálya Koncessziós Rt. igazgatója még azt mondta: a sztrádát március 31-ig átadják, legfeljebb a csomópontokon a forgalomba helyezést követően is dolgoznak majd (a 11-ből csak 3 készült volna el akkorra).

Az átadás után is

A haladék elég volt ahhoz, hogy ezekkel a munkálatokkal végezzenek, a több mint két hónapos csúszás ellenére azonban ezután is fognak dolgozni a sztrádán. Ekkor már csak a forgalmat nem zavaró - például kertészeti - munkálatokat végeznek.

A csúszás ellenére a kivitelezőnek kötbért nem kell fizetnie. A beruházás PPP-konstrukcióban valósul meg, így a késlekedés azt jelenti: az állam később veszi használatba az autópályát, így később is kezdi fizetni a rendelkezésre állási díjat. Az 58 kilométeres szakasz az eredeti tervek szerint nagyjából 125 milliárd forintért épült, azonban információink szerint ez az összeg végül néhány milliárd forinttal nagyobb lett.





Forrás: index.hu
http://index.hu/gazdasag/magyar/6m0600607/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom