FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Ferihegyen még vezet a Malév

Ferihegyen még vezet a Malév

  2006.05.31. 07:56

A fapadosok megjelenése ellenére stabilan őrzi vezető szerepét a Malév Ferihegyen, bár az uniós csatlakozással egy időben történt légtérnyitáskor sokan a légitársaság gyors kivérzését jövendölték.

A Malévnek és konkurenseinek is rossz hír ugyanakkor, hogy a forgalom növekedési üteme visszaesett az első negyedévben. Amikor 2004 májusában, az uniós csatlakozás pillanatában megnyílt a magyar légtér a fapados légitársaságok előtt, sokan azt jósolták, hogy a nemzeti légitársaságnak hónapjai vannak hátra, piacát pillanatok alatt el fogja veszíteni az éles árversenyben.

A jóslatok azonban eddig nem igazolódtak be, a Malév masszív veszteséggel ugyan, de stabilan őrzi elsőségét: a legfrissebb statisztikák szerint tíz ferihegyi utasból négy továbbra is a nemzeti légitársasággal repül. Bár két évvel ezelőtt még bőven öt felett volt ez a szám, a piacvesztés korántsem volt drasztikus, figyelembe véve, hogy hány fapados cég jelent meg a főváros repterén az elmúlt két évben.
Sőt a nemzeti légitársaság az idei első negyedévben egy hajszálnyira az átlag felett is teljesített.

Kiugró a SkyEurope teljesítménye is, hiszen a fapados társaság majd hatvan százalékkal több utast szállított az első negyedévben, mint tavaly január és március között. A Wizz Air negyedével, a Germanwings ötödével tudta növelni utasai számát, míg az Air Berlin az általa korábban megszerzett tíz utasból négyet, az easyJet tízből egyet veszített el.

Az uniós csatlakozás óta történt kimagasló forgalomnövekedésből több légitársaság is profitált tehát, épp ezért közös gond, hogy az utasok számának növekedési üteme lanyhulni látszik. Mindez akár természetes is lehetne, hiszen 2003-ban 5, tavalyelőtt 6,5, tavaly pedig már 8 millió utas fordult meg Ferihegyen.

Ám Lengyelországban például az idén is robbanásszerű fejlődést prognosztizálnak, a lendületből tehát csak Budapest veszített jelentősen. A tavalyi első negyedévben még negyven százalékkal nőtt a ferihegyi utasok száma, idén már csak kilenccel. A repülőgépmozgások száma (10263) pedig egyenesen csökkent áprilisban a tavalyihoz képest - ennek egyedül csak a Ferihegy környékén élők örülhetnek igazán.

Az majd csak a második negyedéves adatok közzététele után, várhatóan augusztus végén derül ki, hogy a növekedés lanyhulása csak "múló rosszullét-e". Tény az is, hogy a hazai növekedés még mindig jóval az európai átlag feletti. A Delta, az Air Baltic, a Condor, a Blue1 és a SunExpress érkezése pedig majd a következő negyedévi statisztikában érezteti hatását, míg az Atlantic Airways szeptemberben érkezik először Ferihegyre Dániából.

Lengyelországban nemcsak fővárosi, hanem a vidéki repülőterek is lendületesen fejlődnek, de ehhez szükség van olyan vonzáskörzetre is, amely eltartja azokat. Az eddigi debreceni és pécsi tapasztalatok óvatosságra intenek: komoly piacépítésre lesz ahhoz szükség, hogy ezek a városok tartósan be tudjanak kapcsolódni a nemzetközi légi forgalomba. Sármellék esete üdítő kivétel, a Ryanair ott 30 ezer utast ígér idénre, igaz, ennek az ígéretnek több százmilliós befektetés az ára. Hamarosan kiderül, hogy megérte-e.





Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/405746/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom