Hírek : Scania: Magyarország biobenzin nagyhatalom lehet |
Scania: Magyarország biobenzin nagyhatalom lehet
2006.05.19. 08:01
Beruházásokat tervez, illetve bővíti szolgáltatásait a Scania Hungária Kft. – jelentették be a svéd vállalat vezetői csütörtökön sajtótájékoztatón, amelyen az mfor.hu is részt vett.
A legimpozánsabb teherautó modelleket a Truck Expo kiállításon tekinthetik meg az érdeklődők vasárnapig, ahol többek között Volvo, Iveco, MAN és Mercedes "monstrumokkal" is lehet találkozni.
Harminc új munkahelyet teremtő kereskedelmi kirendeltség építésébe fog idén ősszel a Scania Hungária Kft. A várhatóan 2007 májusára elkészülő kelet-pesti létesítmény mintegy 500 millió forintba kerül. A VolksWagen többségi tulajdonában álló vállalat Szegeden új használtautó kereskedési központot is létrehoz, amit a megnőtt kereslet tesz indokolttá.
Fő csapásvonal: régiónk és Oroszország
"Gyártási kapacitásunkat sehol nem bővítjük, így magyarországi ipartelep létesítése egyelőre nem jöhet szóba" - mondta az mfor.hu kérdésére Christian Teichmann ügyvezető igazgató. Jelenleg az üzleti stratégia tökéletesítésére és az értékesítési hálózat bővítésére helyezik a hangsúlyt.
Christian Teichmann a sajtótájékoztatón közölte, hogy a közép-kelet-európai régióban pozíciójuk megerősítésére törekszenek. Míg korábban 3 százalékos volt piaci részesedésük a térségben, mára elérték a 10 százalékot. "Folyamatosan figyeljük az Európai Uniós csatlakozásra váró országokat a további terjeszkedés reményében" - emelte ki. Robbanásszerű fejlődésre még az orosz piacon számít. Szentpéterváron és Moszkvában is terveznek az ittenihez hasonló fejlesztéseket.
A szinte az egész világot behálózó vállalat térképén az USA és Kanada fehér foltnak számít. Itt a vállalat korábbi próbálkozásai ellenére nem tudott "gyökeret ereszteni". Ennek oka állítólag, hogy a cég filozófiája és az amerikaiak kamionvásárlási szokásai köszönőviszonyban sincsenek egymással. Az USA-ban ugyanis igen nagy divat volt főleg a 80-as években darabonként megvásárolni a teherautó összetevőit, majd egyedi szerkezeteket komponálni.
Régiós küzdelem a fuvarokért
"A magyarországi árufuvarozásra rendkívül erős nyomást gyakorolnak az olcsóbb munkaerővel, illetve kedvezőbb adózási feltételekkel rendelkező környező országok szállító cégei" - mutatott rá Christian Teichmann. Romániában például 50, Szlovákiában 20 százalékkal alacsonyabbak a bérköltségek, ami jelentős elszívó hatást fejt ki. Versenyképességünket a szolgáltatások színvonalának emelésével tudjuk növelni szerinte.
Erre a kihívásra a vállalat új, egyfajta üzleti tanácsadási szolgáltatás bevezetésével válaszol. A csütörtöktől elérhető konstrukció keretében nemcsak műszaki, hanem üzemgazdasági tudással rendelkező értékesítők várják a teherautók vásárlóit. "A lízing és a biztosítási feltételek, a karbantartási szerződés minden üzletkötés esetében különbözik. Új szolgáltatásunkkal a lehető leggazdaságosabb megoldás kiválasztásában segítünk ügyfeleinknek" - mondta az ügyvezető igazgató.
A hazánkban 1990-ben alapított, mintegy 660 főt foglalkoztató cég vezetője, hagyományosan mezőgazdaságban erős országról lévén szó, óriási lehetőségeket lát az etanol exportban. A Scania az első olyan vállalat, amely etanolos buszokat gyárt, hangsúlyozta. Stocholm központjában szinte kizárólag ilyen járművek közlekednek. A vállalat a GM tulajdonában álló SAAB-al megállapodott a bioüzemanyagok közös propagálásában. Az EU-előírásoknak megfelelően nemsokára a felhasznált üzemanyag több mint 5 százalékának megújulónak kell lennie.
A menedzser szerint a magyarországi buszértékesítés is nagy potenciálokkal rendelkező terület, ugyanis rengeteg a korszerűtlen jármű. A forráshiányok miatt azonban a gépkocsiparkok modernizálása igen lassú ütemben halad. Tavaly összesen kevesebb mint 400 új buszt vásároltak az országban. Csak a Scaniának 2005-ben ennél több teherautót sikerült eladnia.
Forrás: mfor.hu http://www.mfor.hu/cikk.php?article=27215&pat=6
|