FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Csepel: hárman harmadik nekifutásra

Csepel: hárman harmadik nekifutásra

  2006.05.04. 08:37

Május közepén, árlicit után dőlhet el, hogy a Wallis, a Waberer's Holding vagy az Erdért vethet-e horgonyt hetvenöt évre a csepeli szabad kikötőben.

A Duna magyar szakaszának legnagyobb kikötőjéért a német Rhenus-csoport is vízre szállt.
Ajánlatát ugyan kizárták az értékelésből, de közvetve még részesedhet az üzletből.

Harmadik próbálkozásra, előreláthatólag hetek múlva tehet pontot a feldarabolt Mahart csepeli kikötőjének privatizációjára az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. A mintegy 110 hektáros létesítmény üzemeltetésének magánbefektetők kezébe adását szolgáló első pályázatot a kiírás szakmaiatlanságára hivatkozva lőtték vissza.

A másodikat azért nyilvánították érvénytelennek, mert az ajánlatokat tartották komolytalannak.
Most viszont a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSzL) Rt. 99 százaléknyi részvényének megvásárlására, és ezzel a kikötő hetvenöt évre szóló üzemeltetési jogának megszerzésére ajánlatot adó négy pályázó közül három eljutott a befutóig.

Egy május 9-re meghirdetett árlicit után születhet meg a válasz arra: ki horgonyozhat le hetvenöt évre Csepelen. Valószínűnek látszik, hogy a 14 hajórakodó helyet, rendező pályaudvart, a személygépkocsi-szállító RoRo hajók rakodását lehetővé tevő kikötőhelyet, illetve saját konténerterminált üzemeltető BSzL-ért folyó verseny a Wallis Zrt. és a Waberer's Holding között dől majd el. A kiszivárgott hírek szerint e két cég versenytársainál erősebb és részletesebb ajánlattal örvendeztette meg az állami vagyonkezelőt.
Igaz, a Rhenus AG ajánlatán egyiküknek sem okozhatott gondot túltenni, mivel a német cég pályázata már a kiírás feltételeinek sem felelt meg.

A célegyenesben vezető versenyzők egyelőre nem beszélnek ajánlataik tartalmáról. Bár Veres Tibor, a Wallis tulajdonosa először információkat ígért, később elérhetetlenné vált. Hallgatása ellenére elképzeléseiről annyi tudható, hogy cége az első körben 3,76 milliárd forintot ígért a BSzL Rt.-ért.
Emellett vállalná, hogy a kikötő üzemeltetésének első öt évében befektetőtársaival közösen összesen
14,5 milliárd forintot fordítana a létesítmény fejlesztésére.

Az viszont ma még csak az ÁPV illetékesei számára nem titok, hogy a Wallis mihez is kezdene a kikötővel, és kiket vonna be tervei megvalósításába. Valószínű, hogy miután a cég a napokban együttműködési keretmegállapodást kötött a BSzL privatizációs tenderéből kizárt Rhenus AG-val, a kikötői tevékenységek és a logisztikai szolgáltatások bele tartoznának portfóliójába. A Wallisszal szövetkező Rhenus így oldalvízen még befuthat, és részesedhet a csepeli üzletből.

A Waberer's Holding a gazdasági tárcának bemutatott, öt év alatt 48 milliárd forintot felemésztő logisztikai programjába építette be a csepeli kikötő fejlesztését. Wáberer György, a cégcsoport tulajdonosa - versenytársához hasonlóan - az ÁPV döntése előtt nem beszél terveiről. Ennek ellenére úgy tudjuk: a legnagyobb magyar közúti fuvarozó és szállítmányozó társaság pályázatában 3,1 milliárd forintot ajánlott a BSzL részvényeiért.

Emellett 1,6 milliárd forint értékű beruházás azonnali végrehajtására is kötelezettséget vállalt.
Ebből az összegből egymilliárd forintot a kikötő belső úthálózatának átépítésére költenének.
További 300 millió forintot a belső vasúti vágányhálózat, illetve a kikötő rendező pályaudvarának átépítése vinne el. A fennmaradó összegből pedig a közművek (víz- és csatornahálózat) felújítását végeznék el.

Ezen felül a cégcsoport a csepeli fejlesztésekhez is hozzájárulna. A hírek szerint Csepel önkormányzatával aláírásra vár a megállapodás a kikötő külső infrastruktúrájának fejlesztéséről. Ennek keretében a Waberer's Holding évi egymilliárd forinttal járulna hozzá a kikötő és az M0-ás autóút között közvetlen kapcsolatot teremtő gyorsforgalmi út, illetve az ezt a meglévő úthálózathoz kapcsoló csomópont megépítéséhez.

A legkevesebbet az Erdért Rt., az Erdért Ingatlan Kft. és a Multikont Kft. közös pályázatáról lehet tudni. Nagy György, az Erdért tulajdonosa és munkatársai az ÁPV Zrt.-nél aláírt titoktartási nyilatkozatra hivatkozva nem nyilatkoznak. Terveikről csupán annyit lehet tudni: a konzorcium a logisztikai és fuvarozási feladatok fejlesztésében látja a csepeli kikötő jövőjét.

A jelenleg érvényes papírformát az ÁPV által a napokban meghirdetett árlicit akár fel is boríthatja.
A vagyonkezelő szervezetnél azonban úgy tartják: a versenyt élesebbé tevő május 9-i licitálás azzal a veszéllyel már nem fenyeget, hogy a csepeli kikötő végül kérő nélkül marad.




Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/402751/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom