FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Tovább késik a BKV-s chipkártya bevezetése

Tovább késik a BKV-s chipkártya bevezetése

  2006.05.03. 08:43

Évi kétmilliárd forint pluszbevetélt remél a BKV attól a chipkártya-rendszertől, amely húszmilliárdba kerül, és amelynek bevezetési idejét újból kitolták. Az Elektra névre hallgató projekt első ütemének megvalósítását most 2007 végére tűzték ki - írja a Népszabadság szerdai száma.

A napokban megjelenik a chipkártya-projekt véglegesített ajánlattételi dokumentációja, amely részletesen tartalmazza majd a telepítés mérföldköveit, a tervezett eredményhirdetést, valamint a szerződéskötés időpontját. A rendszer beruházási költsége - a nem végleges ajánlatok alapján - valamivel húszmilliárd forint alatt várható, ez a tízéves üzemeltetési és karbantartási költségeket is tartalmazza - írja a Népszabadság szerdai száma.

A hálózat működtetésének lényege, hogy a pályázat győztese fizeti a kiépítést, s a szerződésben rögzített ideig üzemelteti is a rendszert. A beruházás a szakértők számításai szerint tíz év alatt megtérül és tisztességes hasznot hoz az üzlet a befektetőnek. Tíz év után a közlekedési vállalat venné át a rendszert és önállóan, vagy külső cégen keresztül üzemeltetné.

Az intelligens jegytől a BKV a bliccelők számának csökkentését reméli. Arra számítanak, hogy a jegy nélküli utazásokat jelentősen csökkenteni tudják, így évente legalább kétmilliárd forint pluszbevételhez jut a cég.

Négy évvel ezelőtt született elvi döntés az elektronikus jegyrendszer megvalósításáról a fővárosban.
A közbeszerzési pályázatot még 2004 novemberében írta ki a BKV. A rendszer kivitelezésére és a tíz évre szóló üzemeltetésére közzétett felhívásra hat cég jelentkezett, ezekből a kiíró hármat tartott alkalmasnak.

Fellebbezések után végül az EDS Magyarország Kft.-t, a Sagem Magyarország Kft.-t, a MÁV Informatikai Kft.-t és a T-Systems céget kérte fel ajánlattételre a BKV. Az egyeztetések során kiderült, hogy nem lehet egy meglévő, külföldön üzemelő rendszert átvenni, a műszaki megoldásokat az adott város egyéni sajátosságainak megfelelően kell kifejleszteni. Többek között ezért sem tartható az eredeti ütemezés - indokolják a szakemberek.

Kétféle csipkártyával találkozhatnak majd az utasok. Az egyik a bérletet helyettesíti, a mobiltelefon-kártyákhoz hasonlóan lehetne feltölteni, szerepelne rajta személyi azonosító és fénykép is. A jelenlegi jegyet viszont egy személyes adatokat nem tartalmazó intelligens csipkártya váltja ki - írja a napilap.

Az új jegyek először a metróvonalakon, majd a HÉV és a 4-es, 6-os villamos vonalain jelennének meg, s később kiterjesztenék a teljes hálózatra. Végül - 4-5 év múlva - teljesítményarányossá tennék a tarifarendszert a nem bérlettel utazók számára, azaz az érvényesítés alkalmával a kártyáról annyi egység fogyna, ahány megállót utazott a tulajdonosa.




Forrás: origo.hu
http://www.origo.hu/itthon/20060503tovabb.html

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom