FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Indulhat a verseny az M7-esért

Indulhat a verseny az M7-esért

  2006.05.03. 08:26

Elutasították a Betonút és a Vegyépszer kifogásait.

Szabad utat kapott az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti építésének pályáztatása.
A döntőbizottság elutasította a szakasz közbeszerzési eljárásának jogszerűségét vitató útépítők kérelmét. Most viszont új időpontot kell adni az ajánlattételre.

Másodszorra is sikertelenül támadta a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KD) az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közti 36 kilométerének megépítésére kiírt közbeszerzési eljárást a Vegyépszer és a Betonút Zrt. Az útépítő páros februárban az autópálya-építéshez szükséges aszfaltkeverő telepek elhelyezését előíró szabályokat kifogásolta. Az akkor kudarccal zárult kísérlet után a két cég második nekifutásra új panaszokkal próbálkozott. A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. elmarasztalását kérő jogorvoslati kérelmüket azonban a közbeszerzések tisztasága felett őrködő testület ismét elutasította.

A KD döntését a bennfentesek előre borítékolták, az érintettek azonban csak tegnap - akkor is telefaxon - kapták meg az ítéletet. Mindez nem sokat változtat azon, hogy a Vegyépszer-Betonút páros kifogásai közül csupán egy állta ki a megmérettetést: az NA kénytelen lesz új ajánlattételi időpontot adni a beruházásért versenybe szállóknak. Ami szerény vigasz a panaszosok többi kifogásának elutasításáért.

Álláspontjuk szerint a KD döntése azt eredményezi, hogy az NA kénytelen lesz összehasonlíthatatlan ajánlatok közül kiválasztani az M7-es utolsó, hiányzó szakaszának kivitelezőjét. Az állami autópálya-társaság ugyanis nemcsak az új sztrádaszakasz építését, hanem megtervezését is a pályázóktól várja.
A hazánkban még szokatlan eljárás a félelmek szerint azzal jár majd, hogy az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közti 36 kilométerét a tender tárgyalásos szakaszára meghívottak mindegyike másképp képzeli majd el. Azaz az ajánlatokban más-más autópályák szerepelnek majd.

Eközben az M7-est a főváros és az országhatár között - a tervek szerint - 2007 végére teljessé tevő új pályaszakasz tenderének értékelésében a bírálati szempontok között nem szerepel a műszaki összehasonlítás. A beruházás kivitelezőjét kizárólag az árajánlatok alapján választják majd ki.
Holott az egyes elképzelések közti különbségeket önmagában is garantálja, hogy az érvényes műszaki előírások szerint többféle megoldásnak van létjogosultsága.

A lehetséges tervváltozatok számát pedig tovább növelheti, hogy az autópályák építésének olcsóbbá tételére Kóka János, a gazdasági tárca vezetője is megfogalmazta a maga elvárásait. Így az, hogy az M7-es valójában milyen is lehet, az útépítő cégek számára feltehetően éppen úgy többesélyes, mint az NA Zrt. számára.

Az állami autópálya-beruházásokért felelős társaság álláspontja szerint a részletes kiviteli terveket a pályázatok értékelésekor nem is kell ismerni. A közbeszerzési eljárás tárgyalásos szakaszában ugyanis a már előre meghatározott követelményeknek megfelelni nem tudó elképzelések biztosan a partvonalon kívülre kerülnek majd.

A műszakilag eleve elhibázott, a közlekedők biztonságát veszélyeztető, az előzetes elképzelésektől nagymértékben eltérő tervekkel, árajánlatától függetlenül, egyetlen pályázó sem nyerheti el a több tízmilliárd forint összértékű beruházás megvalósításának jogát. Az viszont az NA szakértői szerint aligha kifogásolható, ha a győztes pályázó egy műszaki és közlekedésbiztonsági szempontból egyaránt kedvező, ám takarékosan megépíthető autópálya tervével nyer majd.




Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/402628/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom