FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Rárepül a régióra a Ryanair

Rárepül a régióra a Ryanair

  2006.04.18. 07:23

Miközben a légitársaságok általános válságról beszélnek, a legnagyobb európai fapados, a Ryanair tizenöt éve nyereséges.

Agresszív stratégiája nemcsak konkurenseivel, hanem a repülőtereket üzemeltető cégekkel szemben is eredményes. Magyarországon eddig csak Sármellék tudott megegyezni vele, a debreceni járatindítás a jövő kérdése.

El ne hidd, hogy a Ryanair nem befolyásolja a piacot - a figyelmeztetés persze négyszemközt hangzott el, miután a múlt heti varsói repülési konferencia kerekasztal-beszélgetésének résztvevői arról próbálták meggyőzni a közönséget, hogy a Lengyelország lerohanására készülő diszkont légitársaság jövőre vonatkozó elképzelései nem befolyásolják stratégiájukat.

A helyzet ezzel szemben az, hogy a kisebb-nagyobb fapados társaságok jó eséllyel csak addig játszhatnak a téren, amíg a Ryanair nem zavarja haza a neki nem tetszőket. Az easyJet németországi vezetője, John Kohlsaat ezt a következőképp fogalmazta meg "finoman": ahol két fapados azonos útvonalon versenyez egymással, ott vér fog folyni.

És természetesen nem a Ryanair vére csordul először, hiszen ez a cég dolgozik a legalacsonyabb költségekkel Európában. Azaz adott jegyár mellett akár még nyereséget is elér, miközben súlyos adósságokba hajszolja versenytársát. És miután mindenki feladta a versenyt, a Ryanair csendben elkezdi emelni árait, hogy a gazdaságilag optimális szintre növelje profitját. Az elmúlt tizenöt évhez hasonlóan a Ryanair tavaly is nyereséges volt: a 2005-ös esztendő 279 millió euró, azaz körülbelül 75 milliárd forint profitot hozott, miközben mindenki más a légi-közlekedési ipar válságáról beszél. Miként lehetséges ez?

A Ryanair tavaly 25, az idén várhatóan 35 millió utast szállít (összehasonlításként: a Malévet tavaly hárommillióan választották); ahol a fapados társaság megjelenik, ott "dőlni" kezdenek az utasok, lendületesen nő a turizmus, ezzel párhuzamosan növekszik a foglalkoztatottak száma. A cég tehát kedvező alkupozícióban van, és ezt keményen érvényesíti is: míg mások kisebb-nagyobb repülőtéri díjkedvezményekért harcolnak, a Ryanair egyenesen azt várja el, hogy neki fizessenek a helyszínre szállított turistákért.

Senkinek se legyen illúziója: nekünk magyaroknak is keményen a zsebünkbe kell nyúlnunk az ez évre ígért 40 ezer utasért "cserébe", akik a légitársaság London-Balaton útvonalára váltanak majd jegyet. A repülőtér körüli koordinált légtér kialakítása önmagában több mint százmillió forint kiadást jelent évente, és a célállomás népszerűsítésére is kötelezettséget kell vállalni, hiszen miért választaná egy angol éppen a Balatont?

A fapados társaság egész Európát valóságos repülőtér-építési lázban tartja. Mindenki szeme előtt a hahni példa lebeg: a Frankfurttól száz kilométerre, kritikus megjegyzések szerint a semmi közepén található libalegelőn 1999-ben még mindössze százezren jártak, tavaly azonban már hárommillión fordultak meg a légibázison. A sármellékiek ilyen ugrásra egyelőre nem számíthatnak, mivel Hahn mára komoly Ryanair-bázissá nőtte ki magát, míg a Balaton várhatóan hosszú ideig csak célállomásként szerepel majd a fapados társaság térképén.

A Ryanair sikerét természetesen sokan szeretnék lemásolni, ám a cég húszéves versenyelőnyét nem könnyű behozni. A magyar szakemberek összefogásával 2003 nyarán alakult WizzAir sem vállalkozott könnyű feladatra, ám mellette szól, hogy az uniós csatlakozásig Közép-Európát elkerülte a fapados forradalom, és Bulgária, Románia is csak most ismerkedik az olcsó jegyárakkal.

A repülési jogokat hozzájuk hasonlóan hazánkban is kétoldalú szerződések szabályozták 2004 májusáig, így a WizzAir a csatlakozást követően a nyugat-európai konkurensekkel egy időben (sőt időnként előbb) hódíthatta meg az új piacokat. Az eredmények egyelőre biztatóak, hiszen a WizzAir a második legnagyobb lengyelországi légitársaság a helyi LOT ("a lengyel Malév") után, piaci részesedése 12 százalék, míg a Ryanair 2,5 százalékot tudhat magénak. Utóbbi főnöke azonban Varsóban közölte, hogy beleerősítenek, idén 1,6 millió utasra számítanak, míg a WizzAir terveiben 2,1 millió szerepel a lengyelországi útvonalakon.

Magyarország egyelőre a "futottak még" kategóriában szerepel mindkét cégnél, mivel a negyvenmilliós lengyel piac jóval kecsegtetőbb számukra. Michael O'Leary, a Ryanair vezetője lapunk kérdésére mindössze annyit mondott, a közeljövőben várhatóan két-három új útvonalat jelentenek majd be, de azt nem közölte, hogy Sármellékre érkezik-e több járat, esetleg máshova is repülnek majd Magyarországon. Úgy tudjuk, a légitársaság képviselői többször jártak már Debrecenben, azonban még nem sikerült megállapodni a járatnyitásról.





Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/400957/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom