Hírek : Pénzükre várnak az M6-os építői |
Pénzükre várnak az M6-os építői
2006.03.27. 08:56
Több százmillió forinttal tartozik magyar alvállalkozóinak az M6-ost építő, a Bilfinger Berger vezette konzorcium - tudta meg a Magyar Hírlap.
A társaság, pontosabban legnagyobb alvállalkozója, a szintén német érdekeltségű Reinhold Meister Hungária Kft. szeptember óta nem fizetett a partnereknek, amelyek között biztonsági vállalkozás, valamint szállítmányozással és földmunkákkal foglalkozó cég is található.
Azért nem kezdeményeznek felszámolási eljárást, mert egy részüknek ez a megbízás jelenti a legfőbb bevételi forrást, és abban bíznak, hogy kifizetik nekik az elvégzett munkát. Derzsi András, az M6 Duna Koncessziós Társaság igazgatója megerősítette, hogy minden tisztességesen elvégzett munka ellenértékét kiegyenlítik, de időpontot nem említett, és a csúszás okáról sem számolt be. Kifejtette viszont, hogy körültekintően járnak el a szigorú minőségi követelmények miatt. A sztrádaszakasz műszaki átadása egyébként március 16-án megkezdődött, és várhatóan májusban átadják a forgalomnak az autópályát.
Ez utóbbi állítást szkeptikusan fogadták a Magyar Hírlapnak nyilatkozó szakértők, mivel az Érdet Dunaújvárossal összekötő szakasz még közel sincsen készen. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter nemrég arról beszélt, hogy a tervezett március végi időpontra semmiképpen nem készülhet el a szakasz, félig kész utat pedig nem vesz át a tárca, és az átadás előtt nem is fizet a kivitelezéssel és az üzemeltetéssel megbízott konzorciumnak. Vélhetően ez állhat a fizetési bonyodalmak hátterében.
Az autópálya egyébként PPP-konstrukcióban épül, a Bilfinger Berger, a Swietelsky és a Porr mögött álló pénzintézetek finanszírozásában. A Magyar Hírlap értesülései szerint a befektetők sikeresnek tartják az M6-os projektet. Értékelésük szerint nemcsak Magyarországon, hanem az egész térségben nem épült ilyen gyorsan és ilyen olcsón autópálya, ezért hamarosan vélhetően átalakítják a beruházás finanszírozását is.
Ha a hiteleket a konzorcium kedvezőbb feltételű konstrukciókkal tudja kiváltani, akkor a koncessziós szerződés értelmében annak hasznából az állami költségvetés is részesül. Az Érd-Dunaújváros közötti 60 kilométeres szakasz megépítése egyébként 128 milliárd forintba kerül.
Forrás: Napi Online http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&placein=hirstart&nID=286044
|