Hírek : Szárnyra kapnak a vidéki repülőterek |
Szárnyra kapnak a vidéki repülőterek
2006.03.20. 09:05
Ha lassan is, de kezdenek éledezni a vidéki repülőterek Magyarországon. Ferihegy vezető szerepét egyik sem veszélyezteti, azonban az is óriási fejlődésnek számít, hogy jó néhány nyaralójárat már nem csak Budapesten gyűjt utasokat.
Magyarország második nemzetközi repülőteréről, Debrecenből például hetente tíz alkalommal indul chartergép kedvelt üdülőhelyekre (például Korfuba, Antalyába, Mallorcára). Az Olt légitársaság idei szándékairól egyelőre nem tudni biztosat, a cég tavaly Münchenbe repült menetrend szerint, ahonnan átszállással Európa nagyvárosaiba is tovább lehetett utazni.
Az utóbbi időben Sármellék hallatott sokat magáról, hiszen a légikikötő látványos fejlődésnek indult: az évek óta megszokott, főleg fürdővendégeket szállító chartergépek mellett először a svájci Helvetic jelent meg Zürichből, majd a Malév indított stuttgarti járatot. A téli pihenő után a magyar légitársaság tovább bővíti az úti célok listáját Berlinnel és Koppenhágával. Sármellék igazán nagy dobása azonban az lesz, hogy májustól várhatóan feltűnik a horizonton Európa legnagyobb diszkont-légitársasága is, a Ryanair egy Balaton-London járattal.
Sármellék ezzel először halászott el nagy fapados légitársaságot Ferihegy elől. A Ryanair első magyarországi járata a tervek szerint május 4-én érkezik a Stansted repülőtérről. A heti három alkalommal induló járatra első évben 40 ezer utast várnak. A Ryanair számításai szerint az utazók 60 százaléka brit turista lesz, akik 2-4 napot töltenek Magyarországon.
Pécs szintén nagy dobásra készül: vasárnap érkezik ugyanis az Austrian Airlines első gépe az osztrák fővárosból. A légitársaság honlapján végzett próbafoglalásból kiderül: bécsi átszállással a klasszikus légitársaságokra jellemző árakon lehet majd eljutni a világ nagyvárosaiba.
Egyébként nem véletlen, hogy a bécsi repülőtér egyre aktívabb marketinget folytat Magyarországon, hiszen például Győr-Moson-Sopron megyéből egyszerűbben elérhető, mint Ferihegy. A komoly konkurencia ellenére a győri repülőtér is megtalálta a helyét a piacon: a környéken folyamatosan nő az igény a légi teherszállítás iránt - az első fecske az Audi volt -, emellett természetesen a charterjáratok fogadásának sincs akadálya.
Forrás: nol.hu http://www.nol.hu/cikk/397757/
|