FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : High tech hamburgerek

High tech hamburgerek

  2006.03.10. 06:48

Hol fogyasszuk el kedvenc gyorsvacsoránkat, melyik étteremláncot szeressük? Az élesedő versenyben egyáltalán nem mindegy, hány másodperccel hamarabb szolgálják ki az autóban finom falatokra váró fogyasztót. A rendelések és a szolgáltatások leegyszerűsítésében technológiai cégek is részt vesznek.

Pam Farber, a Wendy’s alapítójának lánya, a hetvenes évekre emlékezik: akkoriban a fogyasztók még egyáltalán nem szoktak hozzá a személytelen vásárláshoz, hogy beállnak az autóval, megrendelik a menüt, fizetnek, s közben szinte egyáltalán nem kommunikálnak az eladó személyzettel. Gyakran kellett kiszaladnia tollal, számlával, és elmagyaráznia, mi mennyibe kerül. Az autóban ücsörgőket zavarták a mikrofonok, az arc nélküli, gépies hangok.

Azóta minden megváltozott, az autóséttermek az amerikai élet szerves, míg a gyorsétterem-láncok meghatározó (egyes cégek esetében hetven százalékot kitevő) részévé váltak.

Verseny a másodpercekért

Sikerük egyik titka a gyorsaság: mennyi idő alatt szolgálják ki az ablak előtt hamburgerére váró vezetőt? Már a másodpercek is számítanak, statisztikák készülnek arról, melyik cég átlagosan mennyit várakoztatja a fogyasztót. A számok nem változtak sokat az utóbbi öt évben; körülbelül három perc a rendelésfelvétel és a felszolgálás közötti idő. Pedig a gyorséttermek a minimumra akarják redukálni a folyamatot. Nemcsak az időt, hanem a feldolgozandó információmennyiséget (és „minőséget”) is limitálják. Az esővel és hóval (és az olvashatatlansággal) szemben védőernyővel óvott étlapokról eltűnnek a terjedelmes szövegek, egyre több a kép, a rendeléseket számítógépes programok dolgozzák fel, találják ki egy-egy szó után, továbbítják hívóközpontok felé.

A gyorsaság azonban nemcsak sikert eredményez, hanem káoszhoz is vezethet, és a nagy igyekezet összevisszaságba fullad.

Digitális á la carte

A hamburgerek hibátlan és gyors felszolgálásába technológiai cégek szintén besegítenek.

A TechKnow Inc. digitális étlapokkal kedveskedik. Közvetlen napfényben is jól látható tizenhét colos (1024x768-as felbontású) folyadékkristályos kijelzővel ellátott visszaigazoló rendszerük (confirmation screen) huszonöt soros szöveg görgetés nélküli megjelenítése mellett könnyen programozható, egész képernyős POP grafikájával pedig szintén a várakozási időt hivatott csökkenteni. Az éhes vezető és utasai személyes igényeihez igazítható, zöld, sárga és piros fényt használó ETS-100 rendszerük az időt számolja: mióta áll a sorban ez és ez a gépjármű, hány percet vesz igénybe az egész folyamat, és így tovább.

A digitális menük természetesen az eladási mutatók növelésében szintén „segédkeznek”: a rendelésből hiányzó finom falatokat javasolnak; ha csak előételt kérünk desszertötlettel állnak elő, mi meg hagyjuk rábeszélni magunkat.

A visszaigazoló képernyőket már kisebb gyorséttermek is tesztelik. A kijelző megmutatja a vendégnek, mit kért eredetileg, s amennyiben módosítani akar, még megteheti. Ez az eljárás – a statisztikák szerint – az utóbbi négy évben tizenegy százalékkal növelte a hatékonyságot az egyik vezető cégnél.

Káoszmenedzselés

Az erőforrás-kihelyezés (outsourcing) szintén terjed: a rendelés felvételekor egyre több étterem részesít előnyben hívóközpontokat pénztárosokkal szemben.

A várakozási idő csökkentésére kidolgozott egyik technológia a szakácsoknak nyújt hatékony segítséget: az előrefőzött ételek állapotáról szolgáltat információt – például arról, mennyi idő telt el az elkészítés óta, frissek-e még, stb.

A Carnegie Mellon Egyetem kutatói által 2001-ben alapított pittsburghi HyperActive Technologies környezetérzékelő HyperActive Bob számítógépes rendszere többek között arról informálja a szakácsot, hogy a sorban álló autók számát figyelembe véve, nagyjából mennyi ételt készítsen el, milyen megrendelésekre számítson. Bob állítólag harmincöt százalékra redukálja az előkészítési időt, a felszolgálást pedig huszonhárom százalékkal felgyorsítja.

Versenyfutás az órával…





Forrás: Agent.ai
http://www.agent.ai/main.php?articleID=1621

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom