FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Márciusban átadják az M7-es új szakaszát

Márciusban átadják az M7-es új szakaszát

  2006.03.04. 07:28

Az M7-es Ordacsehi - Balatonkeresztúr közötti szakaszát határidő előtt, már március végén átadják, de a pálya melletti vízelvezető rendszer kiépítése, a tereprendezés és a védőkerítés megerősítése csak nyárra fejeződik be. Az útszakasz költsége pár milliárddal emelkedett.

Az elmúlt hónapokban éjjel-nappal folyt a munka az M7-es Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti szakaszán. A kivitelezők így tudták csak behozni a tavaly nyári, rekordokat döntő csapadékos időjárás miatti lemaradást. A hideg télben az aszfaltburkolat mesterséges melegítésével haladt az építkezés, ami többletköltséggel járt, de nem kellett a határidőt módosítani. Monori Tamás, a kivitelező Vegyépszer Rt. területi igazgatója elmondta, a 25,7 kilométeres szakaszt a tervek szerint két részletben adják majd át.
Az eredeti április végi határidővel szemben már március végétől indulhat a forgalom a pályán, azonban a szalagkorláton túli tereprendezéssel, a vízelvezető rendszer megépítésével és a vadvédő kerítések megerősítésével csak nyárra végeznek.

Ez az autópálya-szakasz áthalad a Nagybereken, amit mintegy 16 kilométer hosszan tőzeges, lápos talaj borít. A kritikus szakaszon történő pályaalapozáshoz speciális francia technológiát alkalmaztak két magyar egyetem szakembereinek ellenőrzése mellett. A szerződés szerint öt év garanciát, egy törvény szerint pedig tízéves szavatossági időt kell vállalnia a Vegyépszernek az elvégzett munkára, amit a környéken élők a kockázat miatt kevesellnek.

Monori Tamás tájékoztatása szerint a burkolat megépítése óta az altalaj süppedéséből eredő mozgást nem tapasztaltak, vagyis az eddigi mérések szerint az alkalmazott technológia bevált. Az igazgató hangsúlyozta, az autópálya e szakaszán az állapot megőrzése a jövőben alapvetően a térség vízháztartásától függ majd, vagyis a berek vízszintjének lényeges emelkedése vagy csökkenése problémákat okozhat, ezt a továbbiakban az autópályakezelőnek kell ellenőriznie.

A 62,3 milliárd forintos költségvetést tartalmazó, eredeti tervekben nem szereplő új technológia alkalmazása miatt menet közben már egyszer módosították a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. és a Vegyépszer között megkötött szerződést, közel egymilliárd forinttal. Jelenleg újabb szerződésmódosításról folynak a tárgyalások olyan pluszköltségek miatt, amelyeket az eredeti szerződésben nem szereplő, az építési hatóságok által viszont megkövetelt megoldások okoztak. Monori Tamás szerint az eltéréseket az is okozta, hogy a pályaszakasz terve egy hosszú száraz periódus idején készült, amit a kivitelezéskor egy valószínűtlenül csapadékos időszak követett. A megbízó és a kivitelező között pillanatnyilag 1,5-2 milliárd forintról zajlik a vita.

A napokban egyeztettek a vadvédő kerítésekről is. A térség vadászai a tervekben szereplő vékony kerítést a vadban gazdag észak-somogyi térségben nem tartottak elég biztonságosnak. A pályaszakasz alatt és felett ugyan több vadátjárót is építettek, de pár évbe beletelik, míg ezeket megtanulják használni az állatok. A héten született meg a döntés arról, hogy a kivitelezőnek mintegy 15 kilométeres szakaszon meg kell erősítenie a megépült vadkerítéseket, a felső kétharmadban pluszhálót kifeszítve. Mindez a becslések szerint 20-50 millió forinttal tovább növeli a pályaszakasz árát.





Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/396239/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom