Hírek : Magyarországra jöhet a Nordsee-lánc |
Magyarországra jöhet a Nordsee-lánc
2006.02.28. 06:07
Magyarországi terjeszkedést ígér idénre a 340 millió eurós (85,7 milliárd forintos) árbevételű német gyorskiszolgálású étteremlánc, a Nordsee.
A társaság 2006-ban Cseh- és Oroszországban, Ukrajnában, illetve Szlovéniában is megjelenne – jelezte osztrák lapoknak a konszern tulajdonosa, Heiner Kamps, aki még tavaly októberben vásárolta meg Nordseet.
A társaság vezetői ugyanakkor egyelőre nem árultak el részleteket. Beate-Christina Hagen, a cég marketing- és PR-vezetője lapunknak elmondta: amíg az előkészítési szakasz nem zárul le, versenytársaik miatt nem adhatnak információkat a magyarországi terveikről.
Az osztrák Kurier című lap mindenesetre úgy tudja, hogy a társaság országonként 50-60 gyorsétteremmel számol a jövőben. A főleg halételeket tálaló étteremlánc már tavaly is azt ígérte, hogy belép a magyar piacra, az expanzió azonban elmaradt.
A magyar piacra lépés aligha lesz könnyű, hiszen ma Magyarországon összesen mintegy 130-140 gyorséttermet működtetnek a különböző nemzetközi láncok. Közülük mintegy 90 üzletével messze a legnagyobb a McDonald’s, de komoly piaci részesedése van a Burger Kingnek és a Pizza Hutnak is. A legutóbb, 2004-ben a Subway érkezett, amely eddig hét éttermet nyitott.
A terjeszkedés másutt sem lehet túlzottan gyors, hiszen maga a tavaly 350 millió eurós forgalmat lebonyolító Nordsee is csak 3,5 százalékos forgalomemelkedést ígér ez évre, ez változatlan hatékonyságot feltételezve mintegy 15 új üzlet nyitását jelentheti.
Annál jobban javul az üzemi eredményesség: azzal számolnak, hogy a kamat- és adófizetés és amortizáció előtti eredményük (EBITDA) 40 százalékkal, 27 millióra nőhet. A nettó profit is látványosan gyarapodna, hiszen 2008-ra már a tavalyi 16 millió dupláját ígérik.
A kelet-európai terjeszkedés mellett a Nordsee újabb üzleteket nyitna egyik fő piacán, Ausztriában is, ahol jelenleg félszáz éttermük van. A 740 alkalmazottat foglalkoztató osztrák részleg 2005-ben 63 millió eurós bevételt ért el, ez három százalékkal haladta meg a korábbi évit.
A társaság jelzése szerint a jövőben leginkább a bioajánlataikkal szeretnék még tovább bővíteni a vevőkörüket, ugyanis adataik szerint a tipikus Nordsee-vendég jól képzett, 36 év körüli nő, aki alkalmanként hat eurót (1500 forintot) költ az éttermeikben.
Forrás: Világgazdaság Online
|