Hírek : Első a Suzuki, második az Opel, előretört a Ford! |
Első a Suzuki, második az Opel, előretört a Ford!
2006.02.23. 06:17
Tavaly közel 240 ezer személygépkocsit, a 2004-esnél 6 százalékkal kevesebbet helyeztek első alkalommal forgalomba – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal szállítási teljesítményekről beszámoló gyorsjelentéséből.
Ezzel – két év visszaesés következtében – a 2002-es szintre csökkent az új és használt import autók eladása. Még ez is elegendő volt ahhoz, hogy folytatódjon a személygépkocsi-állomány átlagéletkor-csökkenésének tendenciája. Jelenleg 10,5 éves átlagkort jegyez a KSH, bár ezt a számot bizonyára befolyásolja jó néhány forgalomból kivonni elfelejtett, működésképtelen öreg gépjármű.
Bár az átlagéletkor csökkent, a 3 évnél fiatalabb autók arányában már gyakorlatilag stagnálás mutatkozik, úgy tűnik, hogy ehhez évi negyedmilliónál több új autót kell értékesíteni. A gyártmány szerinti erősorrend változott 2004-hez képest: a Suzuki jó évet zárt, az Opel eladásai viszont csökkentek, így 2000 után először újra a japán márkából adták el a legtöbbet Magyarországon. Minden hatodik forgalomba helyezett autó Suzuki.
Előretört a Ford is, amely dobogós helezését egyszerre köszönheti növekvő értékesítésének, illetve a Volkswagen és a Renault visszesésnek. Utóbbi esetében különösen szembetűnő a formahanyatlás, hiszen gyakorlatilag kétmarmadára zsugorodott az értékesített autók száma. Igaz, a francia márka esetében némiképp mérsékli a kiesést a Dacia előretörése. Befért még az első ötbe a stabil növekedést mutató Skoda is. Érdekesség, hogy az első öt márka (Suzuki, Opel, Ford, Volkswagen, Skoda) összesen 55 százalékos piaci részesedéssel bír, ez erősen növekvő koncentrációt jelez a 2004-es 50 százalék után.
Forrás: Világgazdaság Online
|