FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Egyelőre nem publikus, milyen motorokat készítenek majd Szentgotthárdon

Egyelőre nem publikus, milyen motorokat készítenek majd Szentgotthárdon

  2006.02.23. 06:02

A turbófeltöltővel ellátott 1,6 literes benzinmotorok sorozatgyártásának decemberi megkezdése után az idén is új motorváltozat gyártását kezdik meg a General Motors Powertrain Magyarország szentgotthárdi gyárában – tájékoztatott Légrádi Edit.

A cég PR-vezetője rámutatott arra is: egyelőre nem publikus, hogy milyen motorokat készítenek majd.
Ez is jelzi ugyanakkor, hogy a gyár helyzete stabil, és az előzetes számítások szerint a mintegy 700 fős társaság tavalyi pénzügyi eredménye az elmúlt évekhez hasonlóan alakul. Igaz, a 2003-as 167,4 milliárddal szemben tavalyelőtt csupán 140,3 milliárd forint volt az árbevétel, mert abban az évben a korábbi 73 ezer helyett már csak 3 ezer fokozatmentes, úgynevezett CVT-sebességváltó készült a gyárban. Így az üzemi eredmény is esett, 11 milliárdról 6,3 milliárd forintra.

Az 1,4 literes motorok gyártása ugyan befejeződött Szentgotthárdon, a motorgyárban a már említett – s az Opel Meriva sportos, OPC-változatában debütált – 180 lóerős turbómotor mellett augusztusban megkezdték az 1,8 literes, változtatható vezérműtengelyszöggel ellátott motorok sorozatgyártását is. A motorgyár tavaly óta már nemcsak a GM európai gyárai (Opel, Vauxhall, SAAB), hanem a FIAT számára is szállít 1,6 literes benzinmotorokat. Mint emlékezetes, éppen egy éve jelentette be a General Motors, hogy felbontja a FIAT Autóval korábban kötött – személygépjármű-motorok és váltóművek gyártására és fejlesztésére létrehozott – együttműködési szerződését.

Májusra azonban már megkezdte működését General Motors Powertrain Europe néven az új európai központ Torinóban, amelynek a szentgotthárdi cég egyik leányvállalata lett. A nagyarányú változást emellett az Allison teherautó-váltók jelentik a gyár életében, amelyekből az ötvenezredik novemberben készült el. Azt követően, hogy a GM stratégiaváltása következtében 2004 végén megszűnt a CVT- váltók gyártása Szentgotthárdon, legutóbb októberben bővült a termékpaletta, amikor megkezdődött a nehézgépjárművek számára készülő Allison típusú sebességváltók szerelése.

korábbi terveknek megfelelően kezdték el – 6,4 millió eurós beruházást követően – az Allison World Transmission nehézgépjárművekhez készülő HD (heavy duty) váltó gyártásba állítását. Az Allison Transmission középnehéz teherjárművekhez való MD (medium duty) váltója hatodik éve készül hazánkban.
Az Allison Transmission a General Motors egyik leányvállalata, amelynek az egyetlen nem amerikai gyára Magyarországon van. A GM és a kínai New Era Corporation képviselői 2004-ben kötöttek szerződést az automata Allison sebességváltók exportjáról, amelyeket tömegközlekedési járművekbe szerelnek be.
A megállapodás szerint ezek száma 2005–2008 között 32 ezerre bővülhet.




Forrás: Világgazdaság Online

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom