Hírek : Egyelőre nem publikus, milyen motorokat készítenek majd Szentgotthárdon |
Egyelőre nem publikus, milyen motorokat készítenek majd Szentgotthárdon
2006.02.23. 06:02
A turbófeltöltővel ellátott 1,6 literes benzinmotorok sorozatgyártásának decemberi megkezdése után az idén is új motorváltozat gyártását kezdik meg a General Motors Powertrain Magyarország szentgotthárdi gyárában – tájékoztatott Légrádi Edit.
A cég PR-vezetője rámutatott arra is: egyelőre nem publikus, hogy milyen motorokat készítenek majd. Ez is jelzi ugyanakkor, hogy a gyár helyzete stabil, és az előzetes számítások szerint a mintegy 700 fős társaság tavalyi pénzügyi eredménye az elmúlt évekhez hasonlóan alakul. Igaz, a 2003-as 167,4 milliárddal szemben tavalyelőtt csupán 140,3 milliárd forint volt az árbevétel, mert abban az évben a korábbi 73 ezer helyett már csak 3 ezer fokozatmentes, úgynevezett CVT-sebességváltó készült a gyárban. Így az üzemi eredmény is esett, 11 milliárdról 6,3 milliárd forintra.
Az 1,4 literes motorok gyártása ugyan befejeződött Szentgotthárdon, a motorgyárban a már említett – s az Opel Meriva sportos, OPC-változatában debütált – 180 lóerős turbómotor mellett augusztusban megkezdték az 1,8 literes, változtatható vezérműtengelyszöggel ellátott motorok sorozatgyártását is. A motorgyár tavaly óta már nemcsak a GM európai gyárai (Opel, Vauxhall, SAAB), hanem a FIAT számára is szállít 1,6 literes benzinmotorokat. Mint emlékezetes, éppen egy éve jelentette be a General Motors, hogy felbontja a FIAT Autóval korábban kötött – személygépjármű-motorok és váltóművek gyártására és fejlesztésére létrehozott – együttműködési szerződését.
Májusra azonban már megkezdte működését General Motors Powertrain Europe néven az új európai központ Torinóban, amelynek a szentgotthárdi cég egyik leányvállalata lett. A nagyarányú változást emellett az Allison teherautó-váltók jelentik a gyár életében, amelyekből az ötvenezredik novemberben készült el. Azt követően, hogy a GM stratégiaváltása következtében 2004 végén megszűnt a CVT- váltók gyártása Szentgotthárdon, legutóbb októberben bővült a termékpaletta, amikor megkezdődött a nehézgépjárművek számára készülő Allison típusú sebességváltók szerelése.
korábbi terveknek megfelelően kezdték el – 6,4 millió eurós beruházást követően – az Allison World Transmission nehézgépjárművekhez készülő HD (heavy duty) váltó gyártásba állítását. Az Allison Transmission középnehéz teherjárművekhez való MD (medium duty) váltója hatodik éve készül hazánkban. Az Allison Transmission a General Motors egyik leányvállalata, amelynek az egyetlen nem amerikai gyára Magyarországon van. A GM és a kínai New Era Corporation képviselői 2004-ben kötöttek szerződést az automata Allison sebességváltók exportjáról, amelyeket tömegközlekedési járművekbe szerelnek be. A megállapodás szerint ezek száma 2005–2008 között 32 ezerre bővülhet.
Forrás: Világgazdaság Online
|