FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Nem lesz magyar a szlovák vasút

Nem lesz magyar a szlovák vasút

  2006.02.06. 06:19

Szlovák szakemberek szerint az állami vasúti teherszállítóért legkisebb vételárat kínáló MÁV Zrt. alighanem kimarad a végső versengésből.

A pozsonyi lapok hétvégi számaiban megjelent elemzések szerint az osztrák-szlovák, illetve az amerikai-brit-szlovák konzorciumnak van még esélye a szlovák állami vasúti teherszállító cég (ZSSK Cargo) megvásárlására. Véleményüket arra az információra alapozzák, amelyet a Trend szlovák gazdasági hetilap szivárogtatott ki.

Ennek alapján a Rail Cargo Austria szlovákiai pénzügyi partnerével, a szlovák J&T befektető csoporttal együtt 13,1 milliárd koronát (hozzávetőleg 85 milliárd forintnak megfelelő összeget) ajánlott fel. Ha a szlovák kormány által januárban létrehozott hivatal - amelynek feladata a vasúti személyszállítás maximális díjainak a megállapítása lesz - beváltja ígéretét, és nem emeli, esetleg némileg csökkenti a pályahasználati díjat, akkor a konzorcium akár 13,8 milliárdot is hajlandó fizetni.

A Cargo Central Europe Konzorcium (Rail World Holding, a Mid Europa Partners és Penta befektetőcsoport) az utóbbi esetben 16,7 milliárdig tornászná fel az ajánlati árat, a jelenlegi feltételek mellett pedig
12,4 milliárdot ígér.

A MÁV Zrt. és a szlovák Slávia Capital alkotta Carpatian Cargo egyetlen ajánlatott tett, 7,6 milliárd értékben, ami tehát vajmi kevés ahhoz, hogy a magyar vasúttársaságnak esélye legyen a győzelemre.

Jelenleg a szlovák tehervasút a személyszállító vasúti társaságnak (ZSSR) évente 5,3 milliárdot fizet a pályák használatáért. Ezt rövidesen 1,2 milliárd szlovák koronával kívánja csökkenteni az új hivatal.

Jana Morhácová, a pozsonyi Pravda szemleírója úgy tudja, hogy a szlovák gazdasági tárca vezetői
20 milliárd körüli ajánlatokra számítottak. Ezért állítólag azt mérlegelik, hogy a két legjobb ajánlattal jelentkező konzorcium részvételével második fordulót hirdetnek. Abban bízva, hogy - akárcsak a pozsonyi és a kassai reptér magánosítására kiírt tenderben - a vetélytársak megemelik ajánlataikat.




Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/393185/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom