Hírek : A második félévtől ismét gyártanak Ikarus buszokat |
A második félévtől ismét gyártanak Ikarus buszokat
2006.02.03. 08:11
Az Ikarusbus Járműgyártó Részvénytársaság március végén, április elején bemutatja új fejlesztésű járműveit, de az Ikarus autóbuszok tömegszerű gyártása csak az év második felében indulhat el Székesfehérváron - közölte Széles Gábor, az Ikarus Holding Rt. elnöke.
A sajtótájékoztatón Széles utalt arra, hogy másfél éves tárgyalássorozat után a Műszertechnika csoport megvásárolta a Fiat csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, és a teljes vételárat február 1-jén ki is fizették. Magyarországon elsősorban egy erős háttéripart építenének ki, beleértve egy fejlesztőközpontot is, piacok közül pedig az Ikarus számára úgynevezett hagyományos piacokra (Irán, Indonézia, Oroszország, Kína) összpontosítana – mondta el Széles.
Irány az orosz és kínai piac
A vállalat járműfejlesztési stratégiájában az Ikarus 200-as, 300-as, illetve 400-as buszcsalád eredményeire épít. Fontos stratégiai fejlesztési célok között nevezte meg az elnök a buszok üzemeltetési költségeit illetve a környezetvédelmi elvárásokat.
A tervik szerint Székesfehérváron évi 200-400 darab autóbuszt gyártanának főleg hazai, illetve a kelet-közép-európai piacra. Oroszországban évi 1-2 ezer jármű, Kínában pedig évi 10 ezer jármű összeszerelésére illetve felújítására alkalmas üzemet hoznának létre, mindezeket technológiai transzfer révén.
Egy bank már beszállt
Az elnök nem tudta pontosan megmondani, hogy mennyibe kerülne a sorozatgyártás beindítása, és hogy a gyártás beindítása hány ember foglalkoztatását jelentené, de a létszámbővülés a beszállítóknál is jelentkezik majd valószínűleg.
Széles ugyanakkor elmondta, hogy bár a tőke összetételének meghatározása a következő hónap dilemmája lesz, úgy tűnik, meg tudják szerezni a szükséges forrásokat. Utalt arra is, hogy az egyik exportban érdekelt bank (feltételezhetően az Eximbank) már jelezte, hogy 1 milliárd forint forrást biztosítana az Ikarusnak. A kínai összeszerelőüzem esetében pedig tajvani befektetőkkel is tárgyalak már, de a kínai kormányzat inkább belföldi partnereket javasolt - mondta lapunknak Széles.
Az Ikarusbus vételárára vonatkozó kérdésre az üzletember nem adott választ. Mint mondta, a tárgyalófelekkel történt megállapodás szerint ezt üzleti titokként kezelik. Annyit azonban elárult, hogy a Fiattól adósságmentesen vették vissza a vállalatot.
Forrás: fn.hu http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=116770
|