FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : A második félévtől ismét gyártanak Ikarus buszokat

A második félévtől ismét gyártanak Ikarus buszokat

  2006.02.03. 08:11

Az Ikarusbus Járműgyártó Részvénytársaság március végén, április elején bemutatja új fejlesztésű járműveit, de az Ikarus autóbuszok tömegszerű gyártása csak az év második felében indulhat el Székesfehérváron - közölte Széles Gábor, az Ikarus Holding Rt. elnöke.

A sajtótájékoztatón Széles utalt arra, hogy másfél éves tárgyalássorozat után a Műszertechnika csoport megvásárolta a Fiat csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, és a teljes vételárat február 1-jén ki is fizették. Magyarországon elsősorban egy erős háttéripart építenének ki, beleértve egy fejlesztőközpontot is, piacok közül pedig az Ikarus számára úgynevezett hagyományos piacokra (Irán, Indonézia, Oroszország, Kína) összpontosítana – mondta el Széles.

Irány az orosz és kínai piac

A vállalat járműfejlesztési stratégiájában az Ikarus 200-as, 300-as, illetve 400-as buszcsalád eredményeire épít. Fontos stratégiai fejlesztési célok között nevezte meg az elnök a buszok üzemeltetési költségeit illetve a környezetvédelmi elvárásokat.

A tervik szerint Székesfehérváron évi 200-400 darab autóbuszt gyártanának főleg hazai, illetve a kelet-közép-európai piacra. Oroszországban évi 1-2 ezer jármű, Kínában pedig évi 10 ezer jármű összeszerelésére illetve felújítására alkalmas üzemet hoznának létre, mindezeket technológiai transzfer révén.

Egy bank már beszállt

Az elnök nem tudta pontosan megmondani, hogy mennyibe kerülne a sorozatgyártás beindítása, és hogy a gyártás beindítása hány ember foglalkoztatását jelentené, de a létszámbővülés a beszállítóknál is jelentkezik majd valószínűleg.

Széles ugyanakkor elmondta, hogy bár a tőke összetételének meghatározása a következő hónap dilemmája lesz, úgy tűnik, meg tudják szerezni a szükséges forrásokat. Utalt arra is, hogy az egyik exportban érdekelt bank (feltételezhetően az Eximbank) már jelezte, hogy 1 milliárd forint forrást biztosítana az Ikarusnak.
A kínai összeszerelőüzem esetében pedig tajvani befektetőkkel is tárgyalak már, de a kínai kormányzat inkább belföldi partnereket javasolt - mondta lapunknak Széles.

Az Ikarusbus vételárára vonatkozó kérdésre az üzletember nem adott választ. Mint mondta, a tárgyalófelekkel történt megállapodás szerint ezt üzleti titokként kezelik. Annyit azonban elárult, hogy a Fiattól adósságmentesen vették vissza a vállalatot.





Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=116770

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom