FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Logisztikai megacentrum lehet a taszári légibázisból

Logisztikai megacentrum lehet a taszári légibázisból

  2006.01.31. 07:02

A taszári légikikötőben és környékén Közép-Kelet-Európa legnagyobb logisztikai központja épülhet fel, tudta meg az mfor.hu.

Az európai nagy légitársaságok és repülőtér-üzemeltetők mellett kínai üzletemberek is érdeklődnek a régiós befektetések iránt.

Kína Taszárról venné be az Uniót

A Somogy megyei közgyűlés tervei szerint Taszáron egy kontinensek közötti teherszállítást végző, gyűjtő és elosztó feladatokat ellátó logisztikai központ jönne létre. Ennek lehetőségét nem zárja ki a hazánkba akkreditált kínai nagykövet sem, aki még tavaly látogatott el Taszárra és Kaposvárra, hogy a helyszínen tájékozódjon a lehetőségekről.

A kínai befektetőkön kívül - egy magyar csoport mellett - olaszok, britek, hollandok és amerikaiak is érdeklődnek a repülőtér hasznosítása iránt, tudta meg az mfor.hu Dr. Gyenesei Istvántól, a Somogy megyei közgyűlés elnökétől. 

Az elképzelések szerint a Távol-Keletről légi úton szállítanák a légikikötőbe a félkész- és késztermékeket, amelyeket az amellett felépülő ipari parkban osztályoznának, illetve csomagolnának. Innen az árut légi, köz- vagy vasúton vinnék tovább az EU országainak kereskedelmi központjaiba.

Új állások keletkezhetnek

A logisztikai bázis felépítésével több száz új munkahely létesülne a településen, ami egyúttal a térség gazdaságának élénküléséhez is vezetne. Ezért mind a helyi, mind a megyei önkormányzat a repülőtér mielőbbi fejlesztését sürgeti.

A régió gazdasági erőforrásait egyébként már 4 évvel ezelőtt feltérképezték egy tanulmányban. Eszerint a repülőtér nem önálló vonzerő, hanem a turizmust, a logisztikai tevékenységeket és az üzleti célú utazást kiszolgáló infrastruktúra. Fogadókészségének, kapacitásának és ezek színvonalának növelése bővítheti a régió piacát, állapította meg korábban Némon Zoltán "Regionális repülőterek fejlesztése" című írásában. 

Átruháznák a tulajdonjogot

A nagystílű tervek megvalósulásához azonban először is arra lenne szükség, hogy a helyi önkormányzat hozzájusson a repülőtér tulajdonjogához.

A jelenleg - a magyar légierő 2005. december 31-i kivonulása óta - még mindig a honvédség használatában áll. A tulajdonjog előbb a Magyar Államkincstárhoz, majd a megyei és a taszári önkormányzathoz kerül fele-fele arányban. A Kincstári Vagyoni Igazgatóságon már dolgoznak a repülőtér ingyenes átadásán.

Hasznosíthatósági tanulmány

A megyei közgyűlés által megrendelt, a repülőtér hasznosíthatóságáról szóló tanulmányt épp a múlt héten mutatták be a sajtónak Kaposvárott. Dr. Léderer Károly, az elemzést készítő Transinvest Kft. mérnöke szerint a gazdaságos működtetéshez évente mintegy 135 ezer tonnás áruforgalom szükséges.
Logisztikai központot, emellé pedig árufeldolgozás és csomagolás ellátására alkalmas ipari parkot azért érdemes létrehozni, mert a régióban nincs ekkora áruigény, vélekedett a szakértő.

A logisztikai bázis létesítését egyebek mellett az is indokolja, hogy az európai légtér rendkívül telített, tovább fejleszteni nem igen lehet. A légi szállítás azonban dinamikusan növekszik. A zsúfoltságot csökkenthetné egy megfelelő infrastruktúrával rendelkező, illetve továbbfejleszthető közép-európai logisztikai bázis, feltéve, hogy akad szabad munkaerő a térségben. Dr. Léderer Károly szerint ez a hely épp Taszár és környéke.

Óriásgépeket is fogadhat Taszár

A repülőtér két, egyenként 2500 méter hosszú, 60 méter szélességű, speciális bevonatú betonpályája lehetővé teszi a legnagyobb gépek - Boeing 747-es, AN-124-es - landolását is. A felépült polgári terminálnak többszintes irányítótornya van, ráadásul a laktanyaépületek és az infrastruktúra jelentős része is felhasználható. Mindemellett az elektromos energiaellátás kiváló, a légikikötő pedig megfelel a környezetvédelmi előírásoknak.





Forrás: mfor.hu
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=24908&pat=6

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom