FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Széles ismét buszra szállna

Széles ismét buszra szállna

  2006.01.30. 08:42

Szakértők szerint az ingatlan értéke, nem pedig a termelés újraindítása motiválja Széles Gábort az Ikarusbus-gyár visszavásárlásában.

Leggyakrabban az alacsony padlós Ikarus buszok gyulladtak ki a BKV-járművek közül az utóbbi években. Csak 2004 februárjától kilenc Ikarus kapott lángra, közülük Budapesten egy-egy a Deák téren, Gazdagréten, az Attila, a Kőbányai és a Sasadi úton. Biztos nem ilyen ajánlólevélre gondoltak a január első napjaiban megjelent Volán autóbusztender kiírói, amikor több évre szóló referenciát kértek a pályázóktól.

A 250 darabra szóló felhívás a pangó magyar piacon jelenlevő minden autóbuszgyártó nagy reménysége, máris óriási a tülekedés. Információnk szerint nem csak a Mercedes, a Volvo, a MAN érdeklődik, de több oroszországi gyártó, köztük a MAZ is fontolgatja a részvételt. „Itt a nagy lehetőség" - mondja Krankovics István, a mosonmagyaróvári Kravtex autóbuszgyár tulajdonosa is, aki már meg is vette a tenderfüzeteket. Éppen ebben a felfokozott piaci hangulatban adta hírül a Napi Gazdaság, hogy ismét Széles Gáboré lehet a 2003-ban bezárt székesfehérvári Ikarusbus-gyár.

Kérdés persze, ha Széles Gábor vissza is szerzi az autóbuszgyárat és a márkajogokat, el tud-e indulni a heteken belül, február 23-án záruló pályázaton. Lesz-e mivel, hiszen a múlt század kilencvenes éveitől gyakorlatilag abbamaradt a típusfejlesztés. Ráadásul nehezen tudna az utóbbi évekre vonatkozó referenciát felmutatni az Ikarus, hiszen a székesfehérvári törzsgyárban 2003 elején teljesen leállt a termelés.
Albert János, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. tulajdonában lévő, s a Volán-társaságok részére vásárló Autóbusz-Invest Kft. vezetője maga sem tudja, találkozik-e majd az Ikarusbus ajánlatával.

Megoldhatatlan akadályokat állítana a jelentkezés, egyáltalán a magyar piacra való visszatérés elé, hogy jelenleg csak Euro 3 környezetvédelmi besorolású buszokat lehet Magyarországon forgalomba állítani.
Mi több, szeptembertől már csak a még korszerűbb, Euro 4 zaj és károsanyag-kibocsátású járművek helyezhetők forgalomba. Jelenleg sem a régi, 200-as, sem az újabb, 400-as típuscsalád nem teljesíti még az Euro 3-at sem. Korszerűbb motorokat persze vásárolhat a gyártó, de a beépítéshez, forgalomba-helyezéshez szükséges engedélyeztetés hónapokba telhet.

Egyedül a kis sorozatokat elállító Ikarus Egyedi Kft. tud felmutatni a környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő referenciát, de információnk szerint a Széles-féle tárgyalások nem erről a társaságról, hanem az Ikarusbus Rt.-ről szólnak. Pedig a hajdan dicsőséges fehérvári buszoknak a hazai pálya lenne az egyetlen esélye, miután a tradicionális FÁK-piacról teljesen kiszorították a korszerű és kelet-európai gyártmányaikkal árban is sokkal inkább versenyképes nagy márkák, a Volvo, a Mercedes, és a MAN.

Mi a cél?

„Nagy összegben vagyok hajlandó fogadni, hogy a székesfehérvári gyár megkaparintásának végső célja nem az autóbuszgyártás visszaállítása, hanem ingatlanspekuláció" - jelenti ki a hazai járműpiac egy másik, neve elhallgatását kérő szereplője, a vevő személyétől függetlenül. Ingatlanpiaci szakértők még ebben az állapotában is 4-8 milliárd forintra taksálják a telephely piaci értékét, persze akkor, ha tehermentes az ingatlan.

Azt viszont nem tartják valószínűnek az elemzők, hogy bármelyik Széles-féle vállalkozás „saját zsebből" vásárolná meg a székesfehérvári ingatlant, nagyobb a valószínűsége a bankhitelnek. Széles Gábor korábban maga is úgy nyilatkozott, hogy a vállalkozásai önjáróak, nem is finanszírozzák egymást, mert ez ártana világos működésnek.

A cégek tarthatják magukat az elgondolásához, amit az Ikarus Alkatrészgyártó Kft. szegedi esete is tükröz, ugyanis várhatóan az állam, egészen pontosan a Bérgarancia Alap fizet az alkatrészgyártó tavaly júliusban bejelentett 156 fős létszámleépítése után.

Széles Gábor lapzártáig nem osztotta meg a Figyelővel a székesfehérvári telephellyel kapcsolatos terveit.






Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=116246

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom