FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Motorvonat után a troli és a metró is elmehet

Motorvonat után a troli és a metró is elmehet

  2006.01.20. 07:12

A Transelektro lejárt, illetve nem lejárt köztartozásairól szóló csiki-csuki azért érdemel figyelmet, mert a válságban lévő cégcsoport gyengélkedése sokba kerülhet üzleti partnereinek, köztük az Alstomnak.

A BKV metrószerelvények szállítására kiírt tenderén a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt.-vel közös konzorciumban induló francia cég ugyanis kieshet a több tízmilliárd forint összértékű versenyből, ha magyar partnere nem tudja igazolni, hogy nincs lejárt köztartozása.

Ezzel együtt Székely Péter számára éppen az Alstom egy ajánlata ad alapot arra, hogy a birodalma megmentésére siető külföldi befektetőkről nyilatkozzon. A pénzügyi nehézségein korábban - a részvényei döntő hányadának átadásáért cserébe kapott - állami támogatásból uralkodni tudó francia járműgyártó ugyanis a hírek szerint a közelmúltban ajánlatot adott a GTK megvásárlására. A cég azonban akkor nem volt eladó. A mostani nyilatkozatokból viszont úgy tűnik: a tulajdonosok mégis látnak némi fantáziát a kezdeményezésben. Ha másra nem is jó, de legalább hivatkozni lehet rá.

Mint ahogy arra is, hogy egy pénzügyi befektető egymilliárd forinttal beszállt volna a GTK-ba. Igaz, ennek feltétele az lett volna, hogy a társaság tulajdonosai is hozzátesznek ennyit a céghez. Az ehhez szükséges egymilliárd forint azonban pillanatnyilag hiányzik a részvényesek pénztárcájából. Éppen úgy, ahogy a MÁV motorvonattenderében győztes svájci Stadler vonatainak gyártásában való részvételhez szükséges egymilliárd is. Ennyit kellene ugyanis a GTK-nak a MÁV Északi Járműjavító Kft.-be február végéig tőkeemelés formájában betennie a motorvonatok összeszerelésére alkalmas új csarnok épületének felépítéséhez.

A pénzügyi problémákat súlyosbítja, hogy a megrendelők is egyre bizalmatlanabbak. A DKV Debreceni Közlekedési Rt. például azért kezdeményezett tárgyalásokat a GTK Rt.-vel, mert szeretne választ kapni arra: március 31-ig megkapja-e tizenegy új trolibuszát. Az egymilliárd forintos szerződés teljesítésének esetleges késéséről a Transelektro még nem nyilatkozott.

A DKV azonban - a február 28-ra beígért tíz trolijára váró - BKV-hoz hasonlóan gyártásközi ellenőrzést tartott a Transelektrónak járműkarosszériákat szállító lengyel Solarisnál. Úgy tudjuk: az ellenőrzésen kiderült, hogy a GTK-nak partnere - meg nem határozott okból - egyelőre nem adta át a trolikat.
Így összeszerelésük szeptember óta várat magára. Eközben a debreceni járművek késése miatt fizetendő kötbér összege önmagában is elérheti a 400 millió forintot.





Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/391272/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom