Hírek : Akadozva haladnak a BKV-s megaprojektek |
Akadozva haladnak a BKV-s megaprojektek
2006.01.13. 08:39
A négyes metró budai állomásainak építésére a túl magas árak miatt a napokban kérnek új ajánlatokat. Az elektronikus jegy- és bérletrendszer esetében pedig az eredetileg őszre tervezett szerződéskötésre legkorábban áprilisban kerülhet sor.
A napokban kapják meg a négyes metró három budai állomásának szerkezetépítésére jelentkező társaságok az új ajánlattételi felhívásokat – tudta meg a Világgazdaság Gulyás Lászlótól, a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetőjétől. A Tétényi úti, Bocskai úti és Móricz Zsigmond körtéri állomás építésére vonatkozó eredeti kiírást az ajánlati árak elfogadhatatlanul magas szintje miatt eredménytelennek nyilvánították a BKV Zrt. szakemberei, és rendkívüli sürgősséggel új eljárást indítottak. Még ebben a hónapban szeretnénk megkapni az új ajánlatokat.
A négyes metróvonal megépítése forgalmi adó nélkül közel 300 milliárd forintos beruházást jelenti, amelyet 79:21 százalékos arányban finanszíroz az állam, illetve a főváros. Az összköltség 75 százalékára hitelt nyújt az Európai Beruházási Bank (EIB). A kölcsönt is a finanszírozás arányának megfelelően veszi fel a kormány és az önkormányzat. Az EIB kedvező feltételekkel, rendelkezésre tartási jutalék nélkül nyújtja a hitelt: a futamidő 25, a türelmi idő hét év, a kamat pedig háromhavi Euribor közeli.
Legkorábban áprilisban várható szerződéskötés a BKV másik nagy projektjében, a budapesti elektronikus jegy- és bérletrendszer kiépítésére és üzemeltetésére kiírt pályázaton – mondta el a lapnak Koós András, az Elektra Budapest projektigazgatója. A közlekedési vállalat a négy kiválasztott cégnek, illetve konzorciumnak (EDS Magyarország Kft., MÁV Informatika Kft., Sagem Magyarország Kft. és T-Systems) december 22-én küldte meg az őszi tárgyalásokat követően kidolgozott pontosított ajánlattételi felhívást.
A tender résztvevői január 25-ig tehetik meg ajánlataikat, ezt követően folytatódik a tárgyalásos szakasz, várhatóan három fordulóban – mondta el Koós András. A rendszer megvalósítására és üzemeltetésére vonatkozó szerződést az eredeti elképzelések szerint tavaly ősszel kellett volna megkötni, és a kisföldalattin tavasszal már bevezették volna.
Forrás: fn.hu http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=115073
|