Hírek : Holloháza lehet a porcelánipar zászlóshajója |
Holloháza lehet a porcelánipar zászlóshajója
2005.12.27. 12:39
A hollóházi porcelán még ma is a 12. legismertebb magyar márka. A cég stabil piaca 1-1,2 milliárd forint, ezért is véli úgy a novemberben kinevezett vezérigazgató, hogy a társaság adottságai révén a térség iparági vezetője lehet, írja a Világgazdaság.
Cégvezetőként, tanácsadóként Pálfi József több tucat vállalat talpra állításában működött közre. Eddigi feladatai elsősorban a szolgáltatásokhoz, szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó fővárosi cégekhez kötődtek, termelővállalat még nem volt a listán, de Hollóházát sem irányította még "kívülről" érkező vezető.
Pálfi át kívánja alakítani a termékszerkezetet, a céget finanszírozhatóvá, a készletnagyságot kezelhetővé szeretné tenni. A klasszikus háztartási porcelán szegmense maximum 25-30 százalékos részt képvisel a jövőben a forgalomból. A vezető véleménye szerint Hollóháza még mindig olyan, mint egy nagy szocialista gyár. Az 1-1,2 milliárd forintos piac csak 250 főt képes eltartani, nem pedig 400-at. A gyárat a lehetőségekhez kell igazítani.
Véleménye szerint ha a társaság talpra áll, zászlóshajója lehet a térség teljes porcelániparának, munkát adhat a meglévő és a cégtől a leépítést követően távozó, de a tevékenységet saját műhelyében folytató vállalkozóknak, kisebb manufaktúráknak is. A december közepére elkészült egyéves reorganizációs terv már jövőre nullszaldós eredményt ígér, olvasható a Világgazdaságban.
Forrás: mfor.hu http://www.mfor.hu/cikk.php?article=24295&pat=5
|