FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Repülőtér és utak uniós pályázati pénzből

Repülőtér és utak uniós pályázati pénzből

  2005.12.17. 07:50

Tizenkét Békés megyei pályázat nyert az Európai Unió regionális fejlesztéseket célzó pályázatán. A térség az infrastruktúra-fejlesztések között a békéscsabai repülőtér korszerűsítésére, valamint határ menti útépítésekre nyert támogatást.

Sem fejlesztési hitelt nem kell felvennie, sem az általános tartalékalapjához nem kell hozzányúlnia a Békés megyei önkormányzatnak ahhoz, hogy befejezhesse a békéscsabai repülőtéren nyáron megkezdett fejlesztést, s elkészülhessen a beton kifutópálya. A beruházást az Európai Unió regionális fejlesztéseket célzó Interreg programja ugyanis 2,5 millió euróval, azaz mintegy 630 millió forinttal támogatja - jelentette be Varga Zoltán, a közgyűlés elnöke.

A békéscsabai reptér kifutóját mindenképp megépítették volna: nyáron letették az alapkövet, s a fagy beálltáig folytak a kivitelezési munkálatok. A megyei testület kockáztatott akkor, amikor az uniós eredmény ismerete nélkül vágott bele a beruházásba. Ha az EU nem támogatja a békéscsabai elképzelést, a munkákat a fenntartó megyei önkormányzatnak saját tartalékából vagy hitelből kellett volna kifizetnie.

Varga Zoltán álláspontja szerint beigazolódott az, hogy érdemes volt belevágni a fejlesztésbe. Ezt azzal indokolta: amennyiben most, az eredményhirdetést követően kezdenének hozzá a beruházás előkészítéséhez, majd a pályáztatáshoz, nem sikerülne 2006 végére befejezni az építkezést - ez pedig feltétele a támogatásnak. A békéscsabai repülőtéri beruházás teljes költsége eléri a másfél milliárd forintot: a 400 milliós saját erő mellett a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 88 millió forintot biztosított az új fénytechnika kialakítására, s további 400 milliót a betonpálya és járulékos részeik kiépítésére.

A repülőtérrel Szeged, Debrecen és Arad árnyékában elsősorban nem az áruszállításért folyó versenybe szállna be az üzemeltető, a kifutópályát és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat mindenekelőtt - nem utolsósorban a hiányzó gyorsforgalmi utak kompenzálásaként - az idegenforgalmi és az üzleti utazások szolgálatába állítaná a megyei önkormányzat.

Az Interreg pályázaton a körösnagyharsányi önkormányzat 370 millió forintot nyert a települést Biharugrával összekötő út burkolatjavítására, valamint - a másik irányba, a magyar-román határig - útépítésre.

Makra Tibor, a hétszázötven lelkes zsákfalu, Körösnagyharsány polgármestere azt mondta: bíznak abban, hogy romániai testvértelepülésük is sikeresen pályázik, s megépül az út ottani szakasza is. A helybéliek egyébként szeretnék, ha a falu mellett egy határátkelőhely létesülhetne. A polgármester szerint viszont akkor sem megy kárba a fejlesztés, ha nem sikerül elérni a határnyitást: arra számítanak, hogy legkésőbb Románia uniós csatlakozásakor megtérül a mostani befektetés.

Az uniós pályázatnak köszönhetően a Magyar Közút Kht. Békés Megyei Területi Igazgatósága 115 millió forintot fordíthat a Gyula és Mezőhegyes közötti - a határ mentén Eleket, Battonyát, Dombegyházát és Lőkösházát is átszelő - összekötő út felújításának tervezési munkálataira.

Virág Mihály megbízott területi igazgatótól megtudtuk: az út felújítására több milliárd forintra volna szükség. Bár a most megnyert pénzből egy méter aszfalt sem épül, az összegből elkészülő tanulmányterv lesz az alapja a későbbi kivitelezési pályázatoknak. A Gyulától Mezőhegyesig, majd onnan Csongrád megyébe áthúzódó útnak azt követően nő meg a jelentősége, hogy elkészül a Szegedet Makón keresztül a nagylaki országhatárral összekötő M43-as gyorsforgalmi út. Virág Mihály elmondta: a tanulmánytervben azt is megvizsgálják, melyik közbeeső településeken lenne indokolt újabb határátkelőt létesíteni a Románia uniós tagságával várhatóan megélénkülő forgalom levezetésére.





Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/387909/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom