FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Csütörtökön adják el a repteret

Csütörtökön adják el a repteret

  2005.12.08. 04:42

Veres János és Mészáros Tamás csütörtökön közös sajtótájékoztatón ismereti a Budapest Airport Rt. privatizációs pályázatának eredményét. A költségvetési bizottság szerdai ülésén Veres nem volt hajlandó megmutatni a dokumentumokat a képviselőknek.

A pénzügyminiszter az ÁPV Rt. igazgatóságának elnöke jelenlétében csütörtök délelőtt várhatóan bejelenti hogy a három versenyző cég közül kié lesz a Budapest Airport Rt. 75 százalék -1 szavazatot kitevő részvénycsomagja.

A tenderre meghívott öt, nemzetközi repülőtér-üzemeltetői tapasztalattal rendelkező társaság közül kettő
– a római, brüsszeli és a sydneyi repülőteret üzemeltető ausztrál Macquarie Airports és a koppenhágai repteret menedzselő Copenhagen Airports – már korábban jelezte, nem kíván részt venni a versenyben.

A megadott határidőre hárman adták be pályázatukat: a német Fraport AG Frankfurt Airport Worldwide, a brit BAA International Ltd, és a szintén német Hochtief Airport GmbH. Az elemzők szerint a londoni repteret is üzemeltető BAA lehet a befutó.

A nyári fordulóban a német Hochtief tette a legnagyobb, a magyar privatizáció történetében egyedülálló 390 milliárd forintos ajánlatot. Ettől elmaradt a frankfurti repteret üzemeltető Fraport AG Frankfurt Airport Worldwide és a londoni Heatgrow repteret üzemeltető BAA International Ltd. ajánlata. A The Sunday Times korábbi írása szerint a tender már 500 milliárdos versenyről szól, amelyben a BAA is labdába kíván rúgni, úgyhogy a területet ismerők szerint az árak ismertetésekor számíthatunk újabb meglepetésekre.

A táska megőrizte a titkot

Nem volt hajlandó válaszolni Veres János pénzügyminiszter a Budapest Airport Rt. privatizációjára vonatkozó érdemi kérdésekre az Országgyűlés költségvetési bizottságának szerdai ülésén. A miniszter ugyan bevitte egy táskában a vagyonértékelést tartalmazó dokumentumot, de azt nem mutatta meg a képviselőknek. Varga Mihály bizottsági elnök ezért zárt ülés elrendelését javasolta, ezt azonban a szocialista képviselők szavazataival a testület elutasította.

Bár elvileg a képviselőknek a titoktartási nyilatkozat aláírása a után joguk lenne betekinteni az ominózus iratokba, ám ezt a lehetőséget az ÁPV Rt. vezetői már tegnap elutasították. Veres azt ajánlotta a tiltakozó ellenzéki képviselőknek, hogy éljenek a jogorvoslati lehetőségükkel. A miniszter hozzátette: az iratok ismertetésének tilalmát az ÁPV Rt. vezetése saját felelősségére tette. "Én nem a zsebemből irányítom őket" - fogalmazott Veres.

Ezt követően szólalt fel Vági Márton, az ÁPV Rt. vezérigazgatója, aki elmondta: a képviselő jogállásáról szóló törvény alapján "szakmai és üzleti ügyekben" korlátozható a képviselők iratbetekintési joga, minden más tekintetben a privatizációs, a gazdasági és a versenytörvény tartotta szem előtt, amikor nem engedélyezte a dokumetumba való betekintést. Fidesz jegyzőkönyvvel alátámasztva azzal érvelt, hogy Veres János egy korábbi bizottsági ülésen ígéretet tett ígéretet arra, hogy a képviselők is megnézhetik az vagyonértékelést. Vági hozzáfűzte: őt jogilag egy miniszteri ígéret nem köti.

Május óta húzódik a pályázat

A BA magánosítási koncepciója 2005 tavaszán került a kormány elé. A kabinet május 31-én döntött a Budapest Airport Rt. értékesítéséről, az ÁPV Rt. pedig június 6-án tette közzé a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport értékesítésére vonatkozó tenderfelhívását, és kijelentette, hogy a cég privatizációját még az idén le kívánja zárni.




Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=112622

 

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom